Re: Linux Wars was: Linux kontra swiat

Autor: Jacek Rafal Radzikowski (jradziko_at_piranha.piranet.pl)
Data: Thu 22 May 1997 - 04:04:36 MET DST

From: Robert Jaremczak <jaremczak_at_hotmail.com> wrote:

>Dostalem Red Hata 3 costam i zainstalowalem i co widze:
>- wyswietlanie na ekranie tekstowym wolniejsze od dosu :(
????
Przez 3 lata uzywałem na 486DLC z 8MB RAM-u (tak więc sprzęt raczej taki sobie)
Linuxa oraz DOSa. Wielkiej różnicy nie zauważyłem, natomiast linux działał
w trybie txt tak jakby nieco szybciej. Na jakim sprzęcie sprawdzałeś ?

>- jak wcisne ctrl+alt+del zanim sie zaloguje to sie wiesza
Czytając ten "argument" aż zamarłem ze zdziwienia. Że co chciałeś robić
po ctrl+alt+del ??? Jeśli nie wiesz do czego ta kombinacja klawiszy służy,
to spieszę z wyjaśnieniem, że wywołuje ona program (tak. Wywołuje program na
wyraźne życzenie użytkownika - można to w prosty sposób wyłączyć)
"zamykający" system. Jedyna różnica w stosunku do W95 jest taka, że nie
pojawia się rysunek z napisem "Teraz możesz bezpiecznie wyłączyć swój
komputer".

>- metoda rekonfiguracji jadra jakiej nawet w dosowych programach sprzed
>10 lat
> nie widzialem
Używam dosa od ładnych kilku lat i jakoś nie mogę sobie przypomnieć,
żeby kiedykolwiek można było w nim zkonfigurować "jądro"

>- edytory (emacsy,jedy itp) jakies takie jechowe, a obraz wyswietlaja z
>predkoscia
> programu w basicu i ciagle Ctrl+K,Ctrl+C,Ctrl+HGW...
W dosie masz edita w którym nie ma ciągłego "Ctrl+K,Ctrl+C,Ctrl+HGW"
za to jest dość ekstensywne ćwieczenie pracy nadgarstków i <2%
możliwości oferowanych przez powyższe programy. Co do szybkości - patrz
wyżej.

>- proboje odpalic XFree (zajebisty config), ustawiam wszystko (mam ATI z
>Mach64)
> i dupa, niewidzi clocking chipa, wypisuje smuty. Po starcie X-a
>ciemnosc na ekranie...
> moze linux chodzi ale nic nie widac, trza resetowac
>- w koncu recznie zmieniam clocking w configu, dodaje memory_aperture bo
>super
> szare-ware config nie wykryl i odpalam i cus jest ale
>blade,przesuniete i mryga...
XF nie konfigurowałem na ATI, ale na wielu innych kartach (TVGA8800 (pamięta
ktoś taki zabytek ?), TVGA9000, TVGA9440, S3Trio64, S3Virge, żeby wymienić
tylko kilka) i na żadnej nie miałem żadnych problemów. Dziwne.

>- w koncu odpalam w trybie VGA (!) i chodzi, okienka tak syfiaste jakich
>od Win 2.0 nie
> widzialem, predkosc slabsza niz w windozach, wiadomo bez akceleracji
Fakt. Jaki WM - taki wygląd. Nie nazywał się on czasem fvwm95 ?

>Epizod 2:
>- MC troche poprawiony ale dalej trzeba 2 razy wciskac... i ekran wolno
>chodzi
Co trzeba nasiskać 2 razy ? Nie ma Slacka, ale w żadnej z wersji MC z jakimi
miałem do czynienia wszystko (oprócz esc - ale to nie wina MC) działało po
jednokrotnym naciśnieciu. Co do szybkości - przeczytaj sobie mój pierwszy
komentarz.

>Epizod 3:
>- Jakas nowsza wersja, mam juz S3Virge i wszystkie systemy go widza i
>obsluguja
>- Niestety linux nie
A że się głupio zapytam: driver to ty miałeś ? Pod windą tez wszystko
działało bez drivera ? A ta S3 nie leżała obok komputera ?

>- Gdzies przeczytalem, ze nie ma WYSIWYGU pod linuxa i mam pisac w
>trybie tekstowym
> na jakims TeXsie czy LaTexsie, gorzej niz w Tagu
A ja to słyszałem, że w takiej Szwajcarii to chodzą fioletowe krowy.
Byłem, sprawdziłem - nie były fioletowe. Wniosek: pierd*** bzdury.

>Motto:
> Chcesz cos zrobic, zaopatrz sie w konkretne i sprawdzone narzedzia,zeby
> ci nie zarzucili, ze problemy sa bo to szare-ware.
Co, prawda to prawda. Linux jak i win jest tylko platformą. Obydwa systemy
są jak najbardziej konkretne i sprawdzone w bojach. Wnioski są dostępne
na bieżąco na pececie. BTW. Linux to nie jest "szare-ware".

> Chcesz sie bawic w nadziei, ze moze cos z tego fajnego wyniknie, bierz
> linuxa. Do celow edukacyjnych jest pewnie dobry ale wymaga
>cierpliwosci. Zanim
Cierpliwości wymaga zarówno o linux jak i windows. A co do przyszłości...
Podzwon i popytaj się o płace dla speców od Unixa i od win.

> zaczniesz pracowac normalnie i pewnie to z windoza juz zrobisz to co
>potrzeba.
Taaaa.... W czasie jaki zmarnowałem na napisanie mojej pracy dyplomowej
pod wordem, zdażył bym nauczyć się LaTeXa, napisać pracę i
naczyć sie do egzaminu. Wnioski nasuwają się same.

>Reasumujac:
> Lepiej uzywac WAREZ niz SHAREWARE.
No comments

                                                Pozdrawiam
                                                        Jacek

--
| Jacek Rafal Radzikowski | If you make people think they're thinking, |