Re: padl BIOS ...i leży na desce :(

Autor: Bartek Kaczynski (bart_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 21 May 1997 - 17:49:31 MET DST

Michal Majchrzak wrote:

> Pytanie co to znaczy padl...
> 1. Jesli jest zepsuty to kup nowy scalak (chyba 64kB / 128kB)(kol.
> napisal
> 1mb czy
> to ma byc rowne 1Mb czy 1MB??? - bo biosow 1MB w zyciu nie
> widzialem... )
Hmm, wydaje mi sie, ze chodzi o 1 MegaBit...
Kup nowy flasheeprom w W-wie to cie ozloce...
> 2. Jazeli tylko zostal skasowany to mozna zrobic taki numer:
> a) pozyczyc jakis bios od kumpla (byle podobna plyta)
> b) wsadzic do swojej plyty
> c) Uruchomic sys i prg. do programowania biosu(jesli masz
> flash'a)
> d) wyjac bios kumpla i wlozyc swoj i przeprogramowac go.
Nie,nie,nie...Co to znaczy podobna plyta? chyba nie doradzaj wkladanie
biosika od HX do FX i tym podobne akcje...
        Generalnie rada jest taka ( o ile ma sie bios na dyskietce, lub
sciagniety z Inetu)
- pojsc do kumpla, ktory ma plyte z mozliwoscia flashowania (obecnie
kazda nowa (od roku, czy dwoch))
- o ile kumpel sie zgodzi, wyczyscic plyte z niepotrzebnych urzadzen i
pozostawic dobry dostep do kostki biosu
- przestawic o ile potrzeba odpowiedni jumper do flashowania (zalezy tez
od napiecia kostki)
- przed wlaczeniem zasilania podwadzic umiejetnie bios (uwazac na nozki,
juz nie raz je polamalem, podwazac z obu stron rowno)
- wlaczyc komputer z kumpla biosem i zabootowac do czystego dosu
- wyjac na goroco (uwazac!)(elektronikom serce sie kraja, jak sie
wyjmuje pod napieciem - nie ma na to rady)
- odpowiednim programem flashujacym (w zaleznosci od plyty, uniwersalny
jest flasher od MR.BIOS'a) wczytac bios od swojej "uszkodzonej" plyty
- po sflashowaniu nie pozwolic na restart, tylko wylaczyc komputer (jak
by bios byl od innego chipsetu)
- to wszystko, wyjac kostke i wlozyc kumpla kostke, a swoja sprawdzic
> 3. Jezeli nie masz FLASH'a to do servisu elektronicznego sie udaj
> i popros o zaprogramowanie(ale musisz miec bios na np. dyskietce)
Do TCH Components w W-wie na przyklad...
> 4. Jesli to plyta "tania" to daj sobie spokoj i kup nowa - moze wyjsc
> taniej
O nie, zrobilem tak (chcac niechcac kupilem przy okazji dobra plyte),
ale bezplatne (tylko zaufanie kolegi, ze nic sie nie stanie) jest
wyjscie na goraco...
> niz te cale manewry!
> Michal Majchrzak [Chrzanik] Poznan / Poland
                                                _bartek
Ps. Sa odstepstwa od tych regul, w razie czego mailowac do mnie...

--
--------oooOOOOOO K A C Z Y OOOOOOooo-----------
mailto:bart_at_free.polbox.pl &  kaczy_at_hotmail.com