Re: Uziemienie monitora

Autor: Jarek Lis (lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 20 May 1997 - 20:38:27 MET DST

Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:
: Powtorze ci ostatni raz co sie stalo i nie bede mowil wiecej bo jakos
: widze ze ci to nie trafia do przekonania. Otoz mam taki ciekawy przewod w
: ktorym sa zamienione 2 zyly - jedna od bolca i druga od "otworka"

[....]
: Poszeldem do kumpla sprawdzic ten kabel, bo monitor u mnie w ogole nie
: ruszyl - podlaczylem do Philipsa 15" Brillance i WYLECIAL W CHOLERE robiac
: duzo dymu.

Alez on o tym wie, aly Ty znow zapomniales dopisac ze ten monitor byl
jeszcze podlaczony do komputera. :-)

Samemu monitorowi by nie zaszkodzilo. Sam miales sie okazje przekonac
ze samemu komputerowi rowniez :-).

: Rozebralem ten monitor po czym stwierdzilem, ze kabel od bolca idzie
: BEZPOSREDNIO na plytke drukowana - pozostale dwa kable do przetwornicy
: napiecia. Jestem na 100% pewny, ze ten od bolca idzie na ta plyte prosto z
: przewodu zasilajacego, nie ma tam zadnego zabezpieczenia. No i teraz sie
: pewnie zastanawiasz jak to mozliwe zeby cos sie tam spalilo ?

Oops, czyz bym sie pomylil i to byl faktycznie sam monitor?

J.