Re: Linux Wars was: Linux kontra swiat

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 16 May 1997 - 17:26:41 MET DST

Robert Jaremczak <jaremczak_at_hotmail.com> writes:

> - wyswietlanie na ekranie tekstowym wolniejsze od dosu :(

To chyba nie jest dziwne? Wszystko jest wolniejsze od DOSu.

> - metoda rekonfiguracji jadra jakiej nawet w dosowych programach sprzed
> 10 lat
> nie widzialem

Z cala pewnoscia. Tam nie bylo zadnego jadra.

> - w koncu odpalam w trybie VGA (!) i chodzi, okienka tak syfiaste jakich
> od Win 2.0 nie
> widzialem, predkosc slabsza niz w windozach, wiadomo bez akceleracji

No coz - stara dystrybucja, niewlasciwy Xserver, zapewne jeszcze twm...

> Wszystkie systemy bez
> problemu widza
> moja karte, a akurat On nie, Stracilem tylko 2 dni, h... mu w d...

A ta karta nie byla nowsza od tego Linux'a?
Wszystkie systemy? Slowaris rowniez?

> - XFree dalej nie widzi mojej karty

Moze masz jakas inna karte, tylko nalepka podmieniona?

> - Jakas nowsza wersja, mam juz S3Virge i wszystkie systemy go widza i
> obsluguja
> - Niestety linux nie

Znowu? To juz musi byc paranoja. Bo jakos wszystkim Virge dzialaja.

> - Gdzies przeczytalem, ze nie ma WYSIWYGU pod linuxa i mam pisac w
> trybie tekstowym
> na jakims TeXsie czy LaTexsie, gorzej niz w Tagu

Na szczescie lepiej niz w Windows.
A, jesli chcesz cos typu Word'a - kup sobie.

> - dostaje upgrade do XFree, Virge dalej nie ma

Dalej nie ma... takie smutne. A probowales zobaczyc, co to Xserver
XF86_S3V? Nie, to cos innego niz XF86_S3...

> Motto:
> Chcesz cos zrobic, zaopatrz sie w konkretne i sprawdzone narzedzia,zeby
> ci nie zarzucili, ze problemy sa bo to szare-ware.

Z programow shareware to zwykle w dystrybucjach Linux'a wystepuje
jeden - xv. Ktory zreszta jest darmowy dla non-commercial users.

> Chcesz sie bawic w nadziei, ze moze cos z tego fajnego wyniknie, bierz
> linuxa. Do celow edukacyjnych jest pewnie dobry ale wymaga
> cierpliwosci. Zanim
> zaczniesz pracowac normalnie i pewnie to z windoza juz zrobisz to co
> potrzeba.

Do zabawy Linux sie rzeczywiscie nie za dobrze nadaje - wiekszosc gier jest
pod W95...

--
Krzysztof Halasa