Re: Szybko| drukowania?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 18 May 1997 - 15:57:31 MET DST

>Gdy drukuje na mojej plujce (DeskJet 850C) jakies zdjecie (na A4) w
>rozdzielczosci dajmy na to 150dpi drukarenka co pewien czas przystaje sobie
>To jest bardzo irytujace szczegolnie ze jedna kartke potrafi drukowac z 5
>(Moj comp to Pentium120) Czy to normalne???

Tak... Jakbys mial Pentium II 300MHz to przystawaloby na krocej...
Drivery dostarczane przez HP do drukarek sa delikatnie mowiac zdrowo
skopanne i nierzadko druqja 30x wolniej niz powinny. Przyklad? A wezmy
np. oryginalny driverek od HP DJ 690C i wydruqjmy dosc skomplikowana
graficzke na cala strone... Przed wydrukowaniem komputer bedzie 10min
myslal (typowo). Zmiana drivera na driver od HP DJ 500 (oryginalny driver
M$ z Winblows) powoduje, ze czas przetwarzania informacji przed drukiem
przez komputer spada do kilkunastu seqnd! Nie ma na to lekarstwa, bo aby
wykorzystac wszystkie potencjalne mozliwosci drukarki musisz uzywac
oryginalnych driverow, ktore z kolei druqja slimacznie... Proponowalbym
conajwyzej zainstalowac jako 2ga drukarke np. HP DJ 500 i przy wydrukach
textowych albo nie wymagajacych korzystania z koloru i roznych
zaawansowanych funkcji korzystac wlasnie z tego drivera. Sqteczne. Czesc
drukarek umozliwia tez rozbudowe RAMu wewnatrz drukarki (chociazby
kartami PCIMCIA) - z doswiadczenia wiem, ze potrafi to znaczaco podniesc
predkosc druq. W sprzedazy sa dostepne takze specjalne buforki na port
LPT (np. z 512kB pamieci) ktore takze poprawiaja wydajnosc. Oczywiscie
jak rozumiem korzystasz z wlasciwych driverow, pokazales im wlasciwa
wielkosc bufora w drukarce i masz wlaczone opcje ECC/ECP w BIOS?

karpio