Re: Uziemienie monitora

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Sat 17 May 1997 - 00:43:02 MET DST

Jarek Lis <lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<5lfufh$pok$14_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> Sylwek Orlik <sylor_at_polbox.com> wrote:
> : > > Czy moglbys mnie oswiecic. Skad zasilacz wie, ze ma faze na
obudowie i
> : > > jakim cudem cokolwiek poza twoja reka (ewentualnie inna czescia
ciala)
> : > > zostanie spalone ;-) [...]
> : >
> : Odnosze wrazenie, ze nalezysz do ludzi ktorzy ogladaja telewizje z
kijem
> : reku, zeby sie bronic przed "zlym" co wychodzi z okienka. Czy Ty wogole
> : wiesz co napises? Jezeli w monitorze wszystko bylo spalone, nawet
> [...]
No cóż. Ja odniosłem wrażenie, że wesoły elektryk miał podłączyć fazę do
takiego ładnego żółto-zielonego przewodu gdzieś w skrzynce na drugim końcu
budynku, czyli do obu bolców (zwróć uwagę: kolega napisał, że zasilacz
komputera wiedział, a monitora nie wiedział), a wtedy przecież nic się nie
stanie (przynajmniej urządzeniom). W sytuacji którą opisujesz coś z
pewnością ulegnie uszkodzeniu, ale będzie to raczej przypadkowe (może
powtarzalne, ale trudne do przewidzenia). Ja natomiast przeczytałem, że
jakiś genialny zasilacz będzie "wiedział", że ma fazę na obudowie i
podejmie odpowiednie kroki - stąd moja reakcja.

Sylwek Orlik