Re: zgodnosc z MS-DOS

Autor: Jacek Gutkowski (jacekg_at_hades.t15.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 16 May 1997 - 13:36:24 MET DST

Półtorak Marcin wrote:
> =======================
> Niestety mks_vir nie znalazl zadnego wirusa ( wersja 5.31b z lutego 1997 r. ) .
> Zauwazylem dzisiaj w Systemie w Menedżeze urzadzen na Kontrolerach dysku
> twardego zolte wykrzykniki. W stanie urzadzenia pisze ze : urzadzenia nie ma,
> nie dziala prawidlowo lub nie ma zainstalowanych wszystkich sterownikow.
> Nie wiem ,byc moze przyczyna tej zgodnosci jest umieszczenie w pliku config.sys
> sterownika nie rozpoznawanego przez W95 ?
> PS.
> Do Jacka Gutkowskiego :
> [...]

Wypróbuj jeden lub kilka sposobów:
1. Piszesz, że masz coś zainstalowanego w config.sys Wyrzuć ten wiersz
(wstaw REM) i zobacz jak zareaguje Windows. Jeżeli dalej będą te
wykrzykniki, to spróbuj usunąć z listy urządzeń Kontroler dysku
twardego, a następnie przez funkcję Dodaj nowy sprzęt zainstaluj
ponownie. Być może masz uszkodzony jakiś plik ze sterownikiem.
2. Napisałeś, że nie możesz znaleźć opcji Block Mode w Biosie. Spróbuj
poszukać czegoś z nazwą IDE lub HDD. Jeżeli będzie tam wartość Disabled,
to włącz ją, ale zapamiętaj, która to opcja, żeby w razie czego
przywrócić starą wartość.

Napisz też jaki masz typ Biosu oraz jaki masz twardy dysk. Zakładam, że
Twój AUTOEXEC i CONFIG są takie jakie robi sam Windows i nie ma tam
wstawek w stylu smartdrive lub norton cache. Jeżeli możesz to do
następnego listu dołącz zawartość tych plików.

--
Pozdrowienia
Jacek Gutkowski, Wroclaw