Re: Jakie promieniowanie od monitora

Autor: Romuald Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Fri 16 May 1997 - 00:10:30 MET DST

On Thu, 15 May 1997, Piotrek Malec wrote:

> [...]

  O ile pamiętam lekcje fizyki ze szkoły podstawowej
  to promieniowanie gamma to też rodzaj promieniowania
  elektromagnetycznego. No ale może od czasu gdy chodziłem
  do podstawówki to fizyka została poprawiona przez Billa G.

> Z tego co wiem, monitor (jak z reszta WIEKSZOSC urzadzen elektrycznych)
> wysyla promieniowanie o kazdej dlugosci fali, oczywiscie rozne w roznym
> stopniu.

  A promienowanie gamma raczej w kierunku do tyłu.
  Z przodu jest grubsza szyba ze szkła ołowiowego,
  które troche hamuje/pochłania promieniowanie.

  Ale jeśli się nie boisz telewizora to nie bój się monitora.

--
Romek
  ----- pecetologia to nauka doświadczalna -----