Re: Uziemienie monitora

Autor: Slawomir Sidor (cwaniak_at_kis.p.lodz.pl)
Data: Thu 15 May 1997 - 15:49:44 MET DST

: > Pomyslalem raz, drugi - i nie widze _zadnego_ powodu do zgonu.
: DO ZGONU ??? BYLEM PORAZONY PRADEM NIE RAZ(moze ze 100x w zyciu)
: I NIC MI NIE JEST (kiedys nawet sie zalozylem ze wsadze palce do kontaktu
: i oczywiscie wsadzilem :)))

220V AC nie jest grozne dla zycia jesli nie nastapi zbyt dlugi przeplyw.
(Sie gosc nie przytrzyma)
No i nie mowie o osobach z rozrusznikiem. !

: > W sprzyjajacych warunkach po prostu nic nie zauwaze.
: zauwazysz jak korki wyleca pod wplywam zwarcia :)))

No tu bym dyskutowal .. jesli uda Ci sie nawet taki 6A wywalic przez siebie
i tylko przez siebie to chyba faktycznie skonczym sie "tym drugim"

: UWAGA !!! KOMPUTER TO NIE PRALKA NAM NIC NIE GROZI !!!!!!!!!!

Oj oj ... znam takich co przez IRCa zawalili nie jedna sesje. (Ja tez)

: > Dla ulatwienia dodam, ze praktycznie wszystkie instalacje w polskich
: > budynkach mieszkalnych i biurowych starszych niz 5 lat sa
: > wykonane wlasnie w ten sposob - dwuprzewodowo,
: u mnie tez i jest ok

A we wszystkich blokach ktorych u nas jest najwiecej wlasnie takie
instalacje sa.
W domku mam juz 3 przewody ale to bynajmniej nie po to by roznicowo
pradowy dzialal bo on i tak dziala.

: obudowy komp. i ekranu kabla sieciowego plynelo przezemnie okolo 50V
: okolo bo nie sprawdzalem ale co tam, prad nie jest taki grozny tak go
: opisuja :)

Joj . jesli juz formalna rozmowa to:
Nie moglo przez Ciebie plynac 50V .. bo napiecie nie plywa napiecie jest.
Mogl przez Ciebie przeplynac prad wywolujacy na twoich zaciskach :)))))
spadek napiecia 50V.
A prad faktycznie nie jest taki grozny .. a jaki przyjemny w dotyku :)
Niektorzy twierdza ze elektropieszczoty sa zdrowe .. :)

: > opisanym przez Miska - jezeli jakis ******syn elektryk pozamienia
: > przypadkiem faze z zerem na tablicy.

Widzialem kiedys gniazdko w ktorym byl bolec, dochodzily tam dwa przewody
i miedzy dziurkami bylo 380V :)))

 Slawomir Sidor