Pentium overclocking i volty

Autor: Lukasz Jakubowski (megadeth_at_.ci.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 14 May 1997 - 12:51:03 MET DST

Hej!

  Postanowilem wczoraj "pchnac" swojego Penciaka. Mam, jak sadze, wersje
SSS, a nie VRE, bo pracuje to u mnie na 3.3volta (chyba, w kazdym razie
chodzi o to nizsze napiecie). Mam plyte Soyo 5TF5, wiec takt podstawowy to
max 66MHz. Ok, nie ma sprawy. Ale Procesor nie lapie zadnego mnoznika ponad
2, tzn max wyciagam 133MHz. Komputer chodzi ok na 133 (przynajmniej przez kilka
godzin wczoraj bylo ok- na g95, OS/2 i grach).

  Zaczalem wiec RTFM, czyli, sysdoca i wyczytalem, ze
  a) niektore procesory o podanych oznaczeniach nie lapia mnoznika ponad 2.
Tylko ze to chodzilo o P133. (Oznaczen u siebie jeszcze nie sprawdzilem)
  b) zwiekszenie napiecia pozwala na szybsze taktowanie.

 Moze ten punkt b) nie pozwala mi na dalsze eksperymenty. Stanie sie cos
zlego jak zmienie napiecie (i na jakie?)

Lukasz