Re: Uziemienie monitora

Autor: Michal Majchrzak (chrzanik_at_polbox.com)
Data: Mon 12 May 1997 - 22:26:17 MET DST

> Czy ktos wie, jak istotne jest czy monitor jest uziemiony ?
> W instrukcji, jak i na tylniej sciance mojego monitora jest napisane, ze
musi
> byc on podpiety do gniazdka z uziemieniem, ale co jesli w poblizu nie
znajduje
> sie takie gniazdo ?
> Co sie stanie, jesli podepne monitor do gniazda bez
> uziemienia ?
> Czy mozna podpiac bolec uziemienia w gniazdku do przewodu
> zerowego i w ten sposob uzyskac gniazdo z uziemieniem (bo przeciez
przewod
> [...]

Cos w tym jest ale nie musisz uziemniac monitora.
Uziemnienie daje ochrone twojego zycia (porazenie ) przedewszystkim.
Nie jest konieczne jego poziadanie(uzimnienia, a nie zycia)... :)
Uziemnienie mozna tez wziacs z komputera albo jak jest
monitor podlaczony przez zasilanie komp. albo przez ekran przewodu "VGA"...

Uziemnienie wziete z przewodu zerowego jest OK ale jego potecjal
moze(nie musi) roznic sie od potecjalu np. kaloryfera :((
Dlaczego - poniewaz p. zerowy to masa elektrowni ... jak chcesz to moge
wiecej wyjasnic ...
moj monitor tez "musi" byc podlaczony przez osobny kabel do gniastka
z bolcem - ale jak kiedys tego nie zrobilem to i tak nic sie nie stalo :)))
Rob jak chcesz ...

Michal Majchrzak <Chrzanik> Poznan / Poland
Quake handle: [Chrzanik]
Techno , house , rave ...
e-mail: chrzanik_at_polbox.com