Re: dlugosc kabli?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 08 May 1997 - 09:28:59 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:
>Nie wiem dokladnie. W domciu mam 5cio metrowy kabel od klawiatury i
>dziala (ogladam sobie TV na monitorze lezac w wyrze, a klawiatura na
>kablu robi za pilota ;) ). Jesli chodzi o monitor to zalezy pewnie od
>rozdzielczosci i jakosci monitora oraz karty graficznej, a scislej
>uzywanego trybu. W bardzo wysokich rozdzielczosciach mozesz lapac
>znieksztalcenia na kablu, zwlaszcza jesli jest zbyt dlugi. Aczkolwiek
>podejrzewam e w normalnych warunkach 4-5m kabel powinien dzialac ok.
>
>karpio
>
>PS. Sa dostepne przedluzacze do klawiatur i VGA o dlugosci takze 5m,
> [...]

przy kablu monitorowym sprawa jest o tyle nieprzyjemna, ze dla gorszej
jakosci kabli gdzie kazdy przewod nie ma swojego ekranu, wystepuja
przesluchy pomiedzy roznymi sygnalami. Od biedy mozna obnizyc
czesotliwosc odswiezania, ale wtedy dobrze by bylo rozejrzec sie
za monitorem o dluzszej poswiacie. a o takie teraz ciezko.
dochodza jeszcze zjawiska falowe. jak masz oscyloskop, to bez problemu
powinno ci sie udac dorobic i dostroic rezystorki, zeby w kablu nie
bylo odbic na koncach.

aha. jeszcze bardzo wazna rzecz. jak juz bedziesz ciagnal te kable,
to pociagnij z nimi kabel zasilania do monitora. nie wiem jaka masz
instalacje elektryczna, ale tak bedzie bezpieczniej dla sprzetu.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |