Re: Co daje tryb DMA33 na Asus TX97

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 02 May 1997 - 10:12:27 MET DST

Michał Krawczyk napisal (-a) :

> Kolega kupil sobie ostatnio plytke TX-97E ATX + obudowe i ta cholera
> (plyta) po uruchomieniu komputera powiedziala ,ze jedno z napiec jest o
> 0,5V za duze i prady sie nie zgadzaja ,a nastepnie sie wylaczyla.
> Czy moze spotkaliscie sie z tym problemem, bo jak na razie plyta lezy na
> polce i czeka do poniedzialku na kontakt z serwisem...

Wiem o co chodzi. Zasilacz w obudowie daje ~ -5.8 volta zamiast -5.0 volta.
Nic sie od tego nie zepsuje poniewaz jest to napiecie praktycznie juz nie
uzywane w PC (zostawiono je dla komptybilnosci szyn, czasami ktos moze
chciec wlozyc jakas karte ktora bedzie potrzebowala tego napiecia).
Aby zapobiec krzyczeniu przez plyte ze napiecie jest zle wejdz do setupu
plyty i wylacz sprawdzanie napiec (ustaw Ignore).

Piotrek