Re: ASM - Typ procesora

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Fri 25 Apr 1997 - 23:20:04 MET DST

On 24 Apr 1997, Krzysztof Halasa wrote:

> Hmm... Ciekawe. Mimo wszystko gwarancji, ze da sie odczytac, specjalnie
> duzej nie ma.

 Napisalem kiedys program, ktory odczytywal sygnature przy pomocy CPUID, a
jak sie nie dalo, to poprzez wyzerowanie procesora. Nie spotkalem dotad
zadnej kombinacji plyta/procesor, dla ktorej by nie zadzialal. Testowany
byl na wielu maszynach, poczawszy od i386SX do Pentium i zawsze dzialal
poprawnie (np. moj stary i486DX/50 mial sygnature 0413). Podobne
rozwiazania stosowane sa w, skadinand swietnym, pakiecie programow 4P
autorstwa Christiana Ludloffa oraz opisane przez Roberta Collinsa na
http://www.x86.org/.

 Ze wzgledu, ze jest to de facto standard, mozna uznac, ze kombinacja
plyta/procesor, ktora nie umozliwia odczytu sygnatury jest niezgodna z
PC/AT (podobnie jak, np. plyta, ktora nie podaje sygnalu RESET lub INIT w
przypadku wykrycia cyklu "shutdown" na magistrali). Moje doswiadczenie
wykazuje, ze mozna uznac mozliwosc odczytu sygnatury za pewnik.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +