Re: z "natury" do CAD'a - jak to zrobic ?

Autor: Jacek H. Herman (jacekh_at_gazeta.pl)
Data: Thu 24 Apr 1997 - 20:12:52 MET DST

Eligiusz Pawlowski pr wrote:

> Witam wszystkich !
>
> Mam taki problem :
>
> W pewnej firmie nalezy w programie CADowskim wykonac dokumentacje
> detali maszyn juz fizycznie istniejacych. Chodzi wiec o to, aby z
> "natury" wprowadzic do programu CAD ksztalty i wymiary bryl.
> -----------------------------------------------------------------(...)
Rozmarzyl mnie troche opis Twoich pomyslow na ten temat... Ba, zeby to
moglo byc takie proste...
Ale zalozmy ze pokonales bariere sprzetowa i zdolales zrobic zbior
krzywych (np. DXF) z zarysu bryly. I co dalej?
Uda sie (byc moze), jesli bryly sa proste (np. obrotowe), choc bedzie
przy tym troche roboty, glownie z uzgodnieniem wymiarow.
Jesli nie, pozostaje napisac maly programik Art. Int. (siec neuronowa?)
ktory bryle ci rozpozna na podstawie 'rzutow' -mysle ze na Pentium to
jakies 24 godziny pracy na bryle, nie liczac uczenia sieci.
Czytalem o narzadkach (stol obrotowy + kamera + odp. oprogramowany
komputer) ktore robia mniej wiecej to o co Ci chodzi (oczywiscie bryla
musi byc geometrycznie wypukla), ale nie wiem czy cos takiego jest na
sprzedaz i za ile.
Tak mi sie wydaje, ze w tym konkretnym wypadku najbardziej oplacalne
byloby uzycie suwmiarki, ale moze to wrodzony pesymizm, zreszta na
najnowszych tryndach technologicznych to sie nie znam. Bardzo jestem
ciekaw ewentualnych sprostowan i uzupelnien
                                                jhh