Re: pamiec

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 21:50:21 MET DST

RoMan Mandziejewicz <RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org> writes:

> Dwustronne maja dodatkowa linie RAS, ktora nie jest obslugiwana przez starsze
> plyty. Osobiscie mialem przypadek, gdy po wlozeniu dwoch SIMow 8 MB plyta
> wykrywala... 4 MB. Po wlozeniu jednego - rowniez 4 MB.

Dwustronne...ok.

Wiem, kiedys bardzo dawno byly SIMMy (ja to nazywam) 2-bankowe, ktore mialy
parzysta liczbe adresow (w sensie np. 4MB). Ale wydaje mi sie, ze od
dawna juz ich nikt nie stosuje w PC. Poza tym, mam wrazenie, ze instrukcje
do plyt 486 zakladaly, ze SIMMy 4MB i 16 MB sa normalne, a 8MB (i ew. 32MB)
- 2 bankowe.

To tak na oko bierze sie z faktu, ze pamiec ma 2x mniej pinow adresowych
niz sygnalow adresowych (bo wybiera sie rzad i kolumne), czyli ze pojemnosc
kostki pamieci (w bitach) jest potega 4.

--
Krzysztof Halasa