Re: audio2DAT

Autor: Pawel Gajewski (pavelo_at_use.com.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 01:55:47 MET DST

On 20 Apr 1997 02:29:49 GMT, "Andrzej Kijanowski" <andrzejk_at_pol.pl>
wrote:

>Ta dziurka oznacza grubosc tasmy - tasma w kasecie audioDAT ma maximum
>60 metrow dlugosci i grubosc "normalna", natomiast tasma dataDAT, ktora
>ma 90 lub 120 metrow to tasma "cienka". Co wiecej tasmy dataDAT sa
>specjalnie selekcjonowane pod katem jakosci i dokladnosci pokrycia warstwa
>magnetyczna. W zwiazku z ich mniejsza gruboscia nie jest zalecane
>stosowanie

Mimo, ze nie jestem pewnien to "sadze ze watpie" jak mawia moj dobry
kolega. Moj znajomy ktory posiada cyfrowy streamer, uzywa oryginalnych
tasm 60m tdk DataGrade, ja z koleji uzywam w studiu "normalnych" 90 i
niejednokrotnie nagrywalem 120 (wcale nie data grade) tylko normalnych
tasm dat audio (tak tak takowe istnieja !). Jezeli chodzi o
selekcjonowanie tasm to owszem tez o tym slyszalem, ale ja na przyklad
czesto ostatnio uzywam tasm, ktore opatrzone sa napisem "certified
mastering audio tape", ktore podobno przechodza rownie ciezkie testy
jakosciowe, poniewaz jak zapewne wiesz koncowo zgrany material mosi
znalezc sie na nosniku najwyzszej jakosci (czesto jest to kopia do
tloczni). Sam nie wiem ktore z tasm sa lepiej sprawdzane ale mosisz
przyznac, ze mozna by jednak popolemizowac czy tasmy DataGrade sa
takie najbezpieczniejsze i najlepiej przebadane. A konczac o tym ten
znajomy przebakiwal cos ze ta dziurka to tylko wiadomosc dla streamera
ze ta tasiemka to jest wlasnie dataGrade i teraz mozna nagrywac, a jak
dziurki brak to jest to tasma audio i trzeba ja odgrywac.

>np AnaDisk postepuje z danymi na dyskietkach - potrafi zapisac do pliku a
>nastepnie odtworzyc na inna dyskietke zawartosc dyskietki zapisanej w
>dalece nie pecetowym formacie odczytujac po prostu bit po bicie zawartosc
>kolejnych sciezek) mozna by sie pokusic o skonstruowanie szybkiej kopiarki
>do DATow, za ktore to urzadzenie niejedno studio gotowe byloby zaprzedac
>sie diablu ;)

Nie sadze. Zadne studio nie potrzebuje duzej ilosci datow z tym samym
materialem, a jezeli chca miec kilka kopii ( to juz i tak duzo ) to
przegrywaja dat-dat lub niektorzy comp-dat. Jak wiesz praktycznie
wszystkie "normalne" dat'y od dawna nie maja juz zabezpieczenia przed
robieniem wiecej niz jednej kopii cyfrowej materialu !!!!

Pozdrawiam serdecznie

Pavelo