Re: Kolejno nap dów w DOSie

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 03:30:54 MET DST

On Thu, 17 Apr 1997 17:06:36 +0200 (CEST), Piniek (aka Piotr Ingling) wrote:

>W jakiej kolejno ci przyporz dkowywane s litery do kolejnych dysków (partycji)
>w DOSie (na obu koana ach EIDE)? I czy jest jaki programik, który by
>'symulowa ' dysk - tzn. 'zabiera ' konkretn liter ? Chodzi mi o to, e mam dwa
>dyski. Pierwszy ma trzy partycje (C,E,F), drugi ma jedn (D). K opot w tym, e
>drugi jest w kieszeni i jak go wyjm , to przesuwaj si pozosta e litery, a np.
>dla G'95 mam swapa na F, jakie programy na E maja ustawion cie k na E itp.
>Chcia bym móc 'zasymulowa ' jako ten dysk D podczas jego nieobecno ci...

Rozwiazanie pierwsze: uzywac na dysku w kieszeni wylacznie extended
partition (wtedy nie wlazi pomiedzy).
Rozwiazanie drugie: wstawic "pusty driver" (niedawno opisalem na pececie
jak go zrobic) a potem uzyc (w autoexec'u) malutkiego programiku
SWAPcos'tam ktory znajdowal sie w DR DOS 6 i pozwalal na "swap'niecie"
dwoch dyskow logicznych.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi