Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 15 Apr 1997 - 22:55:52 MET DST

Taki maly przyklad...

Ostatnio musialem zrobic taki programik, ktory zna dane roznych firm
(kilku - zadna tam baza danych), oraz potrafi wypelnic odpowiedni
formularz tymi danymi. Np odpala sie to "program firma1 firma2 kwota za_co",
a program sam znajduje dane obu firm, i wpisuje wszystko w kilku kopiach
w odpowiednie pola. Problem w tym, ze owe pola sa juz wydrukowane,
natomiast nalezy jest tylko wypelnic tekstem, odpowiednio lamiac linie
w odpowiednich polach (okienkach) itp.

Jako ze nie zajmuje sie normalnie praca biurowa, i nie znam sie na
skladaniu tekstow (poza dawna praca w Venturze/GEM, ale kiedy to bylo?),
to pomyslalem sobie, ze uzyje MS-Worda 6.0. I nie wiem, byc moze da sie to
w nim zrobic, ale ja niestety, mimo ze potrafie po polsku czytac, nie
potrafilem tego zrobic. Moze ktos powie jak sie takie cos robi?

Nigdy nie uzywalem TeX'a, ale po przeczytaniu odpowiednich fragmentow
instrukcji w krotkim czasie bylem w stanie zrobic krotki skrypcik w shell'u,
produkujacy pozadany output za pomoca LaTeX'a. Nawet okazalo sie, ze TeX,
ktory sobie zainstalowalem, zawiera polskie znaki, a dzielenie wyrazow i
slownik sa dostepne w sieci (nie sciagalem ich jednak, nie wiem jaka jest
ich jakosc). No i oczywiscie najlepszy edytor jaki znam (emacs) posiada
tryb TeX'a.

I, calkowicie subiektywnie, widzi mi sie, ze jakies te czcionki z TeX'a
ladniejsze od tych z Windows (jakby kroj, i/albo kerning lepszy).

Poza tym, to MS-Winword jest jedynym programem, jakiego uzywam w srodowisku
MS-Windows.

--
Krzysztof Halasa