Re: Co z Tseng ET-6000?

Autor: radek_at_altis.chem.pg.gda.pl
Data: Fri 18 Apr 1997 - 23:09:47 MET DST

-> W ostatniej chwili sie zastanawiam nad kupnem karty grafiki na
-> chipsecie Tsenga ET-6000. W zwiazku z powyzszym bylbym wdzieczny za
-> opinie ludzi, ktorzy uzytkuja cos takiego ...
-> Znalazlem kilka modeli tego sprzetu (sam Tseng, ViewTop -
produkcji
-> Britek'a (internetowy servis ktorego chyba wymarl) oraz Lightspeed
(STB)
-> oraz kilka maloznanych producentow, ktorym wolalbym nie ufac ...).
-> Co by Mnie interesowalo konkretnie :
-> - problem kompatybilnosci z oprogramowaniem (a lepiej chcialbym
-> wiedziec z czym owe raczej nie wspolpracuja);
-> - mozliwosci rozszerzenia do 4,5 RAM'u (podobno nieoficjalnie cos
-> takiego jest, lecz we wszystkich ofertach (poza orginalnym Tseng'iem) -
-> tylko 2,25 i bez mozliwosci rozszerzenia);
-> - co oznacza magiczny skrot OEM dla tego typu sprzetu (spotkalem
sie z
-> tym w ofercie STB)? Czy wszystkie parametry techniczne pozostaja bez
-> zmian i traci sie na kolorowych gadzetach, czy do tych kart pakuja
-> jednak slabsze RAMDAC'i i obzywaja OEM (jak to sie zdarzalo z
-> Matrox'ami))...
-> Jak narazie panuje oficjalna opinia, ze sa to dobre i wadajne
CAD'owo
-> karty, lecz kazda rzecz ma zawsze dwie strony. Tym bardziej, ze haslo
-> reklamowe, brzmiace cos a la : "Dobra karta 128-bitowa w cenie
-> 64-bitow!" - raczej przypomina kampanie reklamowa Cyrix'a ... Cos tu
-> musi nie grac ... ;o)))

 Fajnie ze ktos o tym napisal. Zrobilem ten blad i kupilem Tsenga 6000 z
4 MB pamieci. Nie wiem skad te dobre opinie. Na CD ktory dostalem nie bylo
sterownikow do DOS'a !!! Opisywane oprogramowanie w instrukcji nie
egzystowalo na CD. CD byl caly zapchany ale jakimis bzdetami. W sklepie mi
powiedzieli ze nie gwarantuja mi szybkosci jaka jest podana w instrukcji a
wogole to oni za nic nie odpowiadaja. Sciagniete oprogramowanie ze strony
WWW Tsenga mowilo mi ze mam 2 MB !!! Wintach wskazywal na szybkosc = 60 (z
tego co czytalem 100 to minimum ).
 W sumie radze sprawdzic 5x co to jest za uklad a najlepiej go nie
kupowac.
ra