Re: karty TV i synchronizacja

Autor: Pawel Paroń (pawelp_at_rodan.pl)
Data: Thu 17 Apr 1997 - 13:45:51 MET DST

Sylwester Czopek wrote:

> Chyba zaszlo jakies nieporozumienie. 50Hz zlapie kazdy monitor,
> zapewne chodzi Ci o czestotliwosc H 15KHz z groszami,
> ktorej to rzeczywiscie nie lapie zaden VGA.
>
> Czyli wniosek tak ze ta karta tv jest o kant d...
> skoro trzeba miec do niej specjalny (oddzielny) monitor video
Zlapac zlapie, ale, powtarzam, bedzie widac kawalek obrazu (najczesciej
gorna polowke, czasem srodek, zalezy m.in. od czasu trwania impulsu
synchronizacji). Czesto da sie to skorygowac potencjometrami, jesli
takie sa (w starszych monitorach bywaly).
Odchylanie H to inna sprawa, rzeczywiscie zaden monitor vga tego nie
wyswietli.

Tak w ogole to chodzilo mi o to, czy te najtansze karty TV wymagaja
monitora multisynch. Ktos powiedzial, ze musi byc taki, ktory potrafi
sie zsynchronizowac przy V=50Hz. Pozostaje odchylanie H, czy tu tez
monitor musi zlapac te 15625 Hz, czy tez taka karta jednak jakos
przetwarza sygnal?
Pawel