Re: Drukarka atramentowa

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Tue 15 Apr 1997 - 10:15:47 MET DST

Joanna Stolinska gr37 (stolinsk_at_dendrit.irio.pz.zgora.pl) wrote:
: Chcialabym kupic drukarke atramentowa ale nie jestem pewna jaka.

Mam HP500C od lat. Bardzo dobrze sie sprawuje. Ma tylko jedna drobna wade
(HP sie przyznal do tego) - czasami wciaga dwie kartki papieru zamiast
jednej - przy drukowaniu z obu stron jest to niedopuszczalne (winny jest
material rolek prowadzacych). Zadnych klopotow z MS Windows 95. Klopoty
z drukiem w kolorze (wysoki koszt glowic, orginalne b. lubia wysychac),
czarny atrament po prostu dolewam z kalamarza (Pelikan 4001 Brilant Black
- zwykly do wiecznych pior).

Serwis - jak dotad nie byl potrzebny (wystarczylo wyczyscic w dosc agresywny
sposob wspomniane rolki) - ale kiedy zwrocilem sie do "autoryzowanego
partnera HP" w Szczecinie - no coz... ci ludzie wydaje sie ze nie maja
poczucia rzeczywistosci (albo moze maja je za dobre?): nic nie potrafia,
niczego nie wiedza, niczego nie naprawiaja, nie maja materialow reklamowych
HP (katalogi, cenniki), nie wiedza o np. akcji HP dostarczania specjalnych
zestawow (kity do usuwania wspomnianego defektu - w U.S.A. byly dawane za
darmo), wciskaja bzury w rodzaju "...czcionki TrueType sa wmontowane do
drukarki..." (nic z tych rzeczy - to nie HP500C ma TTF ale MS Windows).

Dalej - jezeli np. drukarka HP sie zepsuje - to wg. tychze milusinskich
(nie ukrywam - Computer Land) - nalezy albo dac im drukarke do wyslania do
Warszawy, albo... wyslac ja do Warszawy do "prawdziwego" serwisu. Arogancja.
Bufonada. Dwa pietra slivera. Biale koszule i czerwone szelki. Sorry, HP.

Acha... pelna dokumentacja techniczna jest dosc droga: nie pamietam, ale
okolo 100-150 PLN ekstra (pelna dokumentacja jest w zasadzie przecietnemu
uzytkowi na nic, ale ja uzywalem HP500C do Amigi).

Ogolnie - mozna polecic drukarki HP (jezeli bym kupowal druga - to tez HP),
ale z ostroznosciami - i liczac bardzo dokladnie koszt materialow
eksploatacyjnych (polecam Pelikanowskie glowice do druku kolorowego -
chociaz kosztuja okolo 40% ceny drukarki sa chyba tego warte).

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin