Odp: Co z Tseng ET-6000?

Autor: Zbigniew Zieliński (zbylu_at_complex.com.pl)
Data: Sun 13 Apr 1997 - 13:20:57 MET DST

----------
> [...]
> Data: 12 kwietnia 1997 23:54
>
> W ostatniej chwili sie zastanawiam nad kupnem karty grafiki na
> chipsecie Tsenga ET-6000. W zwiazku z powyzszym bylbym wdzieczny za
> opinie ludzi, ktorzy uzytkuja cos takiego ...
> Znalazlem kilka modeli tego sprzetu (sam Tseng, ViewTop - produkcji
> Britek'a (internetowy servis ktorego chyba wymarl) oraz Lightspeed (STB)
> oraz kilka maloznanych producentow, ktorym wolalbym nie ufac ...).
> Co by Mnie interesowalo konkretnie :
> - problem kompatybilnosci z oprogramowaniem (a lepiej chcialbym
> wiedziec z czym owe raczej nie wspolpracuja);
Mam ET6000 z 4.5MB RAM ViewTop - od pol roku.... Jak na razie kazdy
program i gra jaki uruchomilem dziala bez problemu - bez wzgledu czy pod
dosem czy wingroza 95...

> - mozliwosci rozszerzenia do 4,5 RAM'u (podobno nieoficjalnie cos
> takiego jest, lecz we wszystkich ofertach (poza orginalnym Tseng'iem) -
> tylko 2,25 i bez mozliwosci rozszerzenia);
Z tego co wiem to tylko ViewTop oferuje karty z tsengiem 6000 z pamiecia
4.5MB. Reszta firm tlumaczy rak ww. ilosc pamieci jakims bledem w kosci...
Tak jak pisalem mam karte z 4.5 MB i dziala bez zarzutu :).

> - co oznacza magiczny skrot OEM dla tego typu sprzetu (spotkalem sie z
> tym w ofercie STB)? Czy wszystkie parametry techniczne pozostaja bez
> zmian i traci sie na kolorowych gadzetach, czy do tych kart pakuja
> jednak slabsze RAMDAC'i i obzywaja OEM (jak to sie zdarzalo z
> Matrox'ami))...
OEM to wersja zubozona o ww. gadzeciki - czyli ksiazeczki, duperelki itp...

> Jak narazie panuje oficjalna opinia, ze sa to dobre i wadajne CAD'owo
> karty, lecz kazda rzecz ma zawsze dwie strony. Tym bardziej, ze haslo
> reklamowe, brzmiace cos a la : "Dobra karta 128-bitowa w cenie
> 64-bitow!" - raczej przypomina kampanie reklamowa Cyrix'a ... Cos tu
> musi nie grac ... ;o)))
Wszystko gra - i pod AutoCadem i pod 3dStudio :))) Osobiscie sprawdzalem :))))
Pozdrowienia !
Zbigniew Zieliński irc: zbylu SysOp: WSH BBS
e-mail: zbylu_at_complex.com.pl
http://www.complex.com.pl/~zbylu