Re: ASM - Typ procesora

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Sun 13 Apr 1997 - 02:37:27 MET DST

On 11 Apr 1997, Jarek Lis wrote:

> TABOR <tabor_at_infoserv.ii.uj.edu.pl> wrote:
> : Ponizsza funkcja assemblerowa rozpoznaje typ procesora. Znam na tyle
> : assembler, ze rozumiem poszczegolne operacje, ale sensu calosci
> : zupelnie nie "jarze" (tzn. zdaje sobie sprawe, ze operacje te maja zmusic
> : procesor do popelnienia jakiegos charakterystycznego bledu, czyli powiedzenia
> : "Jam jest", ale jest tu tego tak duzo, ze potrafie sie domyslic z jakich
> : "kruczkow" skorzystano).
>
> siegnij do www.intel.com. gdzies tam gleboko jest notka jak rozpoznawac
> procesory.

 I jeszcze (a nawet lepiej) www.x86.org zwazywszy, ze w zalecanym przez
Intela sposobie odrozniania procesorow zaszytych jest kilka bledow. Jeden
z nich powoduje interesujacy niedeterminizm procedury w przypadku
uruchamiania na procesorach nowszych niz i386. Swego czasu, przy
odpowiedniej konfiguracji sprzetowej, udawalo mi sie uzyskiwac
identyfikacje procesora Pentium jako i386 w 90% uruchomien z linii polecen
(pomierzone w petli przy pomocy skryptu *.bat). Pozostale 10% wykonan
bylo poprawne. Dodatkowo, po zainstalowaniu odpowiedniego oprogramowania
moj stary i486, bardzo ladnie zglaszal sie jako Pentium Pro.

 Tablice kodow rozkazow najlepiej zobaczyc na www.sandpile.org. Te na
www.intel.com sa niekompletne.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +