Re: Jak wylaczye Plug and Play na karcie Sound Blaster 32 PnP

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 12 Apr 1997 - 16:03:04 MET DST

On Sat, 12 Apr 1997 07:29:19 +0200 (CEST), RoMan Mandziejewicz wrote:

>Grego, sadzilem, ze Twoja wiedza jest odrobine wieksza i widze,
>ze sie grubo pomylilem. Czyzby Twoim zdaniem karta SB sama z siebie
>ustawiala sobie zajmowane zasoby?

ja napisalem wyraznie: mechanizmy do komunikowania zajetych zasobow.
wcale nie napisalem ze tyo SB komunikuje systemowi co zajmuje!
Moze lepiej byloby gdybym napisale: mechanizm do negocjacji zajmowanych
zasobow, bo to w sumie o to chodzi - BIOS pnp czy inne programy
negocjuja z kazda karta pnp zajmowany/przydzielany obszar adresow IO,
numery IRQ i kanalow DMA.

>Grubo sie mylisz - tym zajmuje sie
>oprogramowanie i nie ma tu czego wlaczac czy wylaczac. Na dzien dobry
>SB nie zajmuje zasobow, za wyjatkiem jednego portu, na ktorym oczekuje
>wlasnie instrukcji od oprogramowania, co ma zajac. Chcesz wylaczyc ten port?

skad takie cos wywnioskowales?
bo przeciez nie z mojej wypowiedzi.
Z niej wynikalo wyraznie ze ten kanal do komunikacji z karta jest
mi jak najbardziej potrzebny.

>Prosze bardzo - tylko jak wtedy zmusisz karte
>do ustawienia czegokolwiek? Hint: SB nie ma NVRAM czy EEPROMa.
>
>Naucz sie po prostu korzystac z programow, ktore sluza do ustawiania
>parametrow karty i tyle.

i w tym wlasnie problem. Przeciez pisze: "chce tylko malutkiego
programiku" etc. Ja takiego programu wraz z SB16 nie dostalem.
To po pierwsze. Po drugie chce tego jumpera po to aby mi BIOS
pnp nie negocjowal z karta, bo kiedy on sie tym zajmie to robi
to wczesniej niz jestem w stanie uruchomic jakikolwiek program.

Ogolnie: w dziesiec razy bardziej zapchanym komputerze wstawianie
starego SB zajmowalo mi 20 minut. Teraz mam genialny PnP i pol
dnia roboty zeby to cholerstwo zmusic do pracy, z powodu jednego
dodatkowego COMa.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi