Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 12 Apr 1997 - 16:41:19 MET DST

At 03:17 97-04-12 +0200, Gacek napiał:

> [...]
>: > obejrzec tej pracy w trakcie pisania na biezaco, no coz jak wklepujesz
>: > tekst, to nie musisz sie zachwycac pieknem sformatowania. Przeciez
>: > lamanie i tak odbywa sie dopiero, gdy skonczony jest caly sklad i
>: > wiadomo ile jest tekstu i naniesione sa wszystkie poprawki.
>: tu sie w zasadzie zgadzam - pod Wordem tez najpierw wklepuje tekst a
>: potem go formatuje. A propo - gdzie ten WYSIWYG TeXa? Dopiero przy
>: formatowaniu?
>
>Czy ty w ogóle wiesz, co to jest Tex? Bo mi się jakoś nie wydaje....
>Po co komu WYSIWYG? WYSIWYM jest dużo praktyczniejszy!

  Jak to po co komu WYSIWYG ?
  Zeby od razu bylo widac skutek a nie za trzy dni jak sie zrobi
  pelen wydruk.
  Przypomina to porownanie obliczen na ODRZE 1305 z tym jak sie
  liczy na PeCecie (nawet nie biorac pod uwage robienia wykresow)
  pod najglupsza wersja TurboPaskala np 3.01A
  Tam cos programujesz, dziurkujesz karty, dajesz pani te karty
  a nastepnego dnia dostajesz wydruk na ktorym jest napisane, ze
  na karcie brak jednego przecinka.

  A na pececie widzisz, ze ci brak przecinka po kilku sekundach.

>I to jest zaleta Texa
>- praktyczność, a nie tysiąc i jeden ikonek.

  tysiac ikonek ma sie tak do WYSIWYG jak piernik do wiatraka.
  Nawet w tym glupim Wordzie mozesz sobie wylaczyc widok wszelkich
  menu i ikonek i miec przed soba bialy ekran tylko z tekstem,
  juz nie mowiac, ze mozesz sobie wlaczyc tryb NIE WYSIWYG i pisac
  jak na maszynie do pisania (oczywiscie troche bardziej inteligentnej).

  A tak na boku. Wiadomo, przynajmniej mnie, ze Word i wspolczesne
  edytory by nie powstaly gdyby nie TeX

--
Romek