Re: bateria do plyty

Autor: Marek Malinski (obwwihe_at_man.pulawy.pl)
Data: Fri 11 Apr 1997 - 13:36:41 MET DST

Grzegorz Koperek wrote:

> Jaką beterię wsadzić do płyty głównej 286 ( było tam coś z 3,6V ) czy
> to jest bateria
> czy akumlatorek . Ja wsadziłem 2 x paluszki ale po pewnym czasie przy
> każdym włączeniu
> pokazuje CMOS checksum error.
>
> Grzegorz Koperek
To jest akumulatorek, kup taki i wymien, a jak nie dostaniesz
to daj 3 paluszki i szeregowo z nimi diode zeby:
1. obnizyc napiecie z 4.5 - 0.7 do 3.8
2. zapobiec przeplywaniu pradu ladowania przez baterie
   bo to jez zniszczy.

Jesli masz opis plyty to ustaw ja na external batery
wtedy punkt 2 jest do pominiecia.

/marek