Re:_DOS_Navigator_1.50 (juz nie beta)

Autor: Andrzej Golebiewski (szold_at_infeco.pb.bialystok.pl)
Data: Fri 11 Apr 1997 - 12:00:16 MET DST

On Fri, 11 Apr 1997, Lukasz_Bajonski wrote:

> Przede wszystkim przyzwyczailem sie do tego pieknego niebieskiego
> koloru ... ;) a w DN jest ohydny szary i nie udalo mi sie osiagnac
> takiego jak w NC :(
> Poza tym IMHO NC dziala znaczaco szybciej od DN.
> Wyszukiwanie plikow jest bardzo mocna strona NC.
> A poza tym mam tyle "asociations", ze nawet gdyby pojawiło sie cos
> naprawde lepszego to pewnie i tak nie chcialo by mi sie wszystkiego
> przepisywac :(
> A tak wogóle to najlepszy jest Windows Commander ;)

Zmiana palety w DN nie jest zadnym problemem. Trzeba po prostu sciagnac
pelna wersje DN (nie gamma, czy beta) i jest tam w .\DN\COLORS plik
z paleta a'la Norton Commander.

W pelnej wersji DN wyszukiwanie plikow jest rownie rozbudowane, co w NC.
(w opcjach [Advanced] jest filtrowanie rozmiaru, daty i atrybutow).

Dos Navigator dziala _ZNACZNIE_ szybciej od NC5 (nie PL). Zrobilem na
kiedys na moim P90/16 MB/Seagate Medalist ST51270A/MSDOS 6.22/
SmartdriveBuffer_2MB/DN_1.49gammaXX test polegajacy na kopiowaniu plikow
pomiedzy partycjami, zeby sprawdzic, czy warto zmienic NC na DN. Wynik:
przy kopiowaniu mnostwa malych plikow DN byl szybszy o ~30%, przy kopiowaniu
jednego pliku (ok. 30 MB) byl szybszy o ~50%. Osobiscie podejrzewam, ze
to sprawka duzego wewnetrznego bufora kopiowania w DN (do 8MB EMS/XMS) -
glowica nie skacze po dysku jak w NC, ktory ma bufor 64kB.

Jezeli chodzi o predkosc szukania plikow z calego dysku na okolicznosc
wystapienia w nich podanego ciagu znakow, to DN byl szybszy od NC prawie
dwukrotnie! Ba, byl szybszy nawet o kilkanascie procent od programiku
whereis (przyklad firmy Borland dostarczany z BASM, oczywiscie napisany w
100% w asemblerze).

Jedyna przewaga szybkosciowa NC nad DN to odswierzanie ekranu. Interfejs
DN jest zrobiony w Turbo Vision, wiec wyglada ladnie (jak na DOS), ale
sie slimaczy. Wywoluje to wrazenie, ze caly program jest "wolowaty".
To ewidentna nieprawda.

Windows Commander v3.01 jest taki okienkowy, ze mi sie nie podoba.
Uzywam go w ostatecznosci (kopiowanie plikow z dlugimi nazwami itp.),
a poza tym nie ma nawet polowy funkcji DN. Moze cos z niego wyrosnie,
ale ja wole czekac na przerobienie DN na platforme Win32 (a moze nawet
na Linuxa?).

Piotr Paczkowski
|_| |_|_| |_|_| |_|_| ..... http://cksr.ac.bialystok.pl/~paka ...