Re: Internet w sieci kablowej

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 10 Apr 1997 - 23:32:24 MET DST

Łukasz Bajoński <lbajon_at_sgh.waw.pl> wrote:
: /> : No bez przesady, średnia to conajmniej 1 kb/s, a jak będę miał łącze
: /> : 128 KB/s to rozumiem że będę mógł sobie postawić własny serverek WWW
: /> : :), a jak umieszczę tam coś ciekawego to ruch w moją stronę może być
: /> : całkiem duży ...
: />
: /> To nie bedzie ruch do ciebie, tylko od ciebie - a w tym kierunku
: /> miales rezerwy :-)

: Nie wiem tylko czy przepustowość jest identyczna w obie strony :(

Po kablowce nie, ale po laczu 128 do siedziby TVK to juz tak.

: /> 1000 klientow? Stawiasz w3cache i juz sie ruch zmniejsza. Stawiasz
: /> newserver i znow wiecej zostaje na www. Ale policz inaczej - 100 aktywnych
: /> klientow ktorzy sciagaja ze swiata ten 1KB/s. I lacze 256KB ich
: /> zadowoli [kiepsko].
: />

: Fakt, tylko że to oznacza konieczność pewnych dodatkowych nakładów,
: choćby na komputer z duuużym dyskiem(ami) i admina który by tym
: serverem zarządzał :(

Przy 1000 klientow? pare zl na usera.
Ten komputer i tak bedzie kosztowal mniej niz router, adminow
dwoch i tak potrzebnych do zapewnienia ruchu, musza i tak miec komputer
do administrowania.
A potem ... czysty rachunek co sie bardziej oplaca - w3cache czy
grubsza nitka do TPSA.

J.