Re: Caldera OpenDOS + CDROM

Autor: Tomasz Stafinski (stefan_at_ds3pc76.pol.lublin.pl)
Data: Wed 09 Apr 1997 - 16:59:49 MET DST

Pawel Dziekonski <dziekons_at_pkmk486.ch.pwr.wroc.pl> pisze:
> Proboje posadzic sobie Caldera OpenDOS
> w chacie ale niestety moj sterownik CD-ROM'u
> nie jest w stanie odszukac tegoz drivu.
> Wypisuje:
> Scanning for CD-ROm drives...
> Unable to find CD-ROM drives
> I zima. Pod M$ DOS'em chodzi bez zadnego bolu.
> Mam WEARNESS CD-ROM CDD-1020. PomoZcie...
Caldera Open DOS ma chyba niejakie problemy z CD. U mnie (GoldStar 4x)
Przy starcie dioda na CD świeci od chwili startu systemu do załadowania
sterownika. Później wszystko gra. Rozwiązaniem może być zastosowanie
jakiegoś uniwersalnego drivera a nie tego, który dostałeś z CD.
Poza tym sprawdź czy zworka na CD jest ustawiona poprawnie
(master/slave) bo zdarzało mi się, że była ustawiona źle, a MSDOS
mimo to widział CD (inne systemy nie - linux, OS/2)
> Dzieko

> Pawel Dziekonski

Pozdrawiam

* Stefan            Tomasz Stafiński *
* mailto:stefan_at_pluton.pol.lublin.pl *