Re: .wav=>.ram..

Autor: Krzysiek Mazur (kenel_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Tue 08 Apr 1997 - 16:44:38 MET DST

On 5 Apr 1997 16:02:26 +0200, s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl (Marek
Oberman) wrote:

>Hej
>Czy ktos sie orientuje, w jaki sposob
>z wava zrobic .ram (nie .ra) tzn. aby
>szlo na biezaco a nie dopiero po zaladowaniu
>calosci na dysk. Wiem, ze jest Encoder jednak
>przy jego pomocy mozna skonwertowac jedynie
>na plik z rozszerzeniem .ra

Rozumiem, że kolega chce plik .ra umieścić na serwerze WWW i umożliwić
odgrywanie go dla użytkowników?

Należy skorzystać z tzw. http-streaming. Jest to opisane na stronie
http://www.real.com/products/encoder/realaudio/httpstream.html a jeśli
kolega nie "habla Inglese" to:

1. serwer WWW musi mieć skonfigurowane następujące głupotki MIME:
audio/x-pn-realaudio (pliki z rozszerzeniami .ra lub .ram)
audio/x-pn-realaudio-plugin (pliki z rozszerzeniami .rpm)

2. Zrobić metaplik zawierający URL do pliku .ra
   Przypuścmy, że plik nazywa się mjuzak.ra, należy zrobić plik
tekstowy o treści
http://www.tw%f3jserwer.org/gdziejestplik/mjuzak.ra
i zapisać jako np. mjuzak.ram.

3. Następnie zrobić do tego pliku (mjuzak.ram) odwołanie w dokumencie
HTML.
<A HREF="filename.ram">
<A HREF="http://hostname/file.ram">

Powinno działać.

Choć przyznam się, że jeszcze nie wypróbowałem :)

Krzysiek.