Re: Low level formatting

Autor: Pawel Komos (cmos_at_szc.ternet.pl)
Data: Mon 07 Apr 1997 - 21:21:43 MET DST

Jarek Lis <lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<5ib09e$g6g$8_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl> wrote:
> : Formatowanie programem dedykowanym do danego typu dysku przez
> : producenta nie grozi niczym - przeciez w fabryce tak to zrobili!

W fabryce na pewno nie robili tego przez low-level format z interface IDE.
Przeciez musza tam zrobic servo-tracki, hot-fixy, kalibracje, testowanie i
mnostwo innych czynnosci. Nie warto zamykac obudowy i montowac elektroniki,
dopoki nie przetestuje sie talerzy, glowic i mechaniki.

> Jestes pewien? Ja mam od dluzszego czasu watpliwosci.
> W jaki sposob pozycjonuje sie precyzyjnie glowice na kolejnych paru
> tysiacach sciezek, jesli nosniki sa czyste?

Jak oprogramowanie dysku jest sensownie napisane to nie bedzie formatowac
servo-trackow standardowymi rozkazami. Ale czy wszyscy producenci tak
robia? Ja wole nie probowac na wlasnym dysku.

--
Pozdrowienia