Re: Jak odpalic siec za pomoca Dial-up Networking

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sun 06 Apr 1997 - 14:20:56 MET DST

On Sun, 6 Apr 1997 03:35:27 +0200 (CEST), Krzysztof Kniaz wrote:

>Piotr Gieroba wrote:
> Probowalem polaczyc w siec poprzez modem dwa komputery
> jezeli mogli byscie mi pomoc bede zobowiazany.
>
> Pozdrawiam demoll_at_free.polbox.pl
>
> Win95 posiada program pt Direct Cable Connection.

>W teorii mozna podlaczyc dwa komputery przy pomocy kabla

to chyba nie na temat.
Skoro ktos pisze ze probowal to zrobic za pomoca modemu
to chyba nie ma mozliwosci poprowadzenia bezposrednio kabla.
Gdy taka mzliwosc jest to po jaka cholere przeksztalcac sygnal
cyfrowy na dzwieki zeby potem na drugim koncu przeksztalcac
dzwieki na sygnal cyfrowy ???

>(null modem, mouse) pod warunkiem
>zgodnosci portow na maszynie goscia i gospodarza (tzn com1 do com1
>lub com2 do com). Osobiscie udalo mi sie polaczyc dwa komputery uzywajac
>kabla 9pinowego ("do myszy") natomiast wszelkie proby przy uzyciu
>null modem cable spelzly na niczym...

po prostu zwyczajnie cos spieprzyles. jest to proste i udaje sie
zawsze! skoro uzyles kabla "od myszy" to pewnie druga wtyczke robiles
sam, i dlatego (przez pomylke) Ci sie udalo. Najczestszy blad to
niezwracanie uwagi na to ze piny 2 i 3 to Tx i Rx zarowno na wtyku
9pinowym jak i na 25pinowym, tyle ze sa ODWROTNIE!
I uwaga: ZDARZAJA SIE (rzadko ale jednak) wyjscia 9pin ktore maja
2 i 3 tak jak wyjscie 25pin.

pozatym - to nadal nie rozwiazuje sprawy.
Co to znaczy bowiem - polaczyc w siec?
To ze uzyskamy FIZYCZNE polaczenie, nie oznacza jeszcze SIECI.
Nawet do najglupszego transferu plikow potrzebne bedzie jeszcze
jakies oprogramowanie, nie mowiac o jakichkolwiek uslugach
"prawdziwie sieciowych" tzn. udostepnianiu jakichs zasobow
jednego komputera drugiemu.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi