Re: WIN386.SWP, co to jest?

Autor: Wojtek Piecek (woju_at_camk.edu.pl)
Data: Sun 30 Mar 1997 - 16:49:32 MET DST

On Sun, 30 Mar 1997, Slawek Duchnowski wrote:

> Zostaw to windzie.
> Wielkosc swapa jest dynamiczna czyle wedlug aktualnych potrzeb.

Ze śmiechu nie mogłem sie pozbierać. Winda, jak większość rzeczy wykonuje
logicznie i sugerowane przez nią wielkości niewiele mają wspólnego z
rzyczywistymi wymaganiami środowiska. Typowe jest że zakładając
"środowisko" na świeżym dysku (niech będzie 1G) i na samym początku
zaproponuje najmarniej 80MB z drugiej strony twierdząc że system i tak
wykorzysta tylko np. 20M.

Normalne systemy powinny posiadać nieco więcej swap niż pamięci fizycznej.
Wynika to z różnych powodów, jednak czy logika stosuje się do m$ to trudno
powiedzieć. Normalnie bym powiedzial że Linux mając 32M potrzebuje
20-64MB swapa, zależnie od obciążenia maszyny. Sam mam 32 fizycznej i 32
swapa, ale ostatnio mam zamiar zwiększyć nieco tę wielkość bo przestaje
być efektywny.

Pozdrawiam,
Wojtek

--