Re: ***HELP***

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 27 Mar 1997 - 19:27:24 MET

On Thu, 27 Mar 1997 12:13:45 +0100 (CET), Krzysztof Kowalczykowski wrote:

>Mam twardy Fujitsu 2,5Gb,[...]
>Mam klopoty z poprawnym wykryciem jego wielkosci w BIOSie Awarda
>Parametry wykrywa poprawnie tz.4982 16 65535 4981 63
>ale wielkosc caly czas wali: 436MB

BIOS Awarda liczy megabajty w megabajtach a nie w milionach bytes
[jak to robi uzyskujac dodatkowe ponad 2% pojemnosci :-) ] wiekszosc
prdoucentow HD. Ja bym powiedzial ze Awardowi sie licznik przekrecil:
436 jest wystarczajaco zblizone do poprawnej wartosci 2452 po obcieciu
leading 2. roznica nie wynosi co prawda ani 2000 (obciecie przy
konwersji) ani 2048 (obciecie przez utrate 2 gornych bitow),
wiec pewnie gdzies w mnozeniu.

Acccccchhhhhh nie!
Juz po napisaniu zrobilem inny rachuneczek i wychodzi!
otoz 4982 - 4096 = 886
886 * 63 * 16 / 2048 = 436 (+0.07812)
czyli zagadka rozwiazana: do liczenia wykorzystywane jest 10 bitow
ilosci sciezek (czy raczej cylindrow). Glupi blad, bo o ile stare
ograniczenie rzeczywiscie bylo 1024 cylindry, o tyle jesli BIOS
chce podac jaka wielkosc zobaczy stary model interfejsu bios/dos/hd
to po przekroczeniu 1024 powinien do obliczen uzyc wlasnie 1024,
tymczasem programista prawdop. po prostu zrobil and 3FFH i zalatwione.

Grego

p.s. co bedzie z tym kontem?

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi