YAMAHA CDR-100 Problemy WNIOSKI

Autor: Darek Jankowski (elkom1_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 27 Mar 1997 - 07:40:07 MET

Kompendium wiedzy na temat kłopotów z Windows 95 i nagrywaniem płyt
CD.-R

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Otrzymałem wiele listów,
zastosowałem się do nich z różnym skutkiem. Otrzymałem także nieco
wiedzy na najwyższym poziomie z Amerykańskiego usnetu i co ciekawe
pomogło !!!

Jakie miałem problemy ?

1. Wieszanie komputera podczas nagrywania,
2. Niedopełnienie bufora
3. Niewyjaśnione swapowanie twardziela

Mam szybki komputer i sprzęt dobry, ale problem leży gdzieś indziej. Oto
co pomaga wszystkim nawet tym co nie posiadają nagrywarek aby uciszyć
Win 95 i poprawić jego wydajność.

Zaczniemy od sprzętu.

1. Jeżeli masz dysk IDE lub EIDE to pomiń tą sekcję
2. Nie ma znaczenia w jakiej kolejności podłączymy urządzenia SCSI na
pojedynczym kablu taśmowym
3. Nagrywarka może być w dowolnym miejscu kabla i może mieć dowolny
numer ID
4. Kontroler SCSI musi posiadać terminator w postaci zworki lub
włączany w BIOSIE w przypadku zintegrowanych płyt.
5. Fizycznie ostatnie urządzenie na końcu KABLA (nie mylić z ostatnim
najwyższym numerem ID) musi mieć terminator w postaci zworki
6. Pozostałe urządzenia SCSI bez terminacji
7. To tyle, opinie, że ważna jest kolejność numerów ID to zabobony.
Ustawcie je jak wam się podoba - nie ma to znaczenia !
8. Dyski i sprzęt jeżeli nie są dobre to nie mają wpływu na nagrywanie.
Winny jest Windows 95. Z tego powodu wszyscy mówią, że W 3,11 jest
lepszy

**************

Teraz software !
No i po raz kolejny zawinił Windows 95.

1. Zaczynamy od pliku System.ini w C:\Windows

O dziwo w linijce [vcache] NIC NIE WYSTĘPUJE !!!!!!!
Aby uchronić pamięć przed pożarciem przez żarłoczny VCACHE dopiszemy tam
dwie linijki:

MinFileCache=512
(tej wartości NIE ZMIENIAĆ !!!!!) Jeżeli wpiszecie 0 (zero) wyłączycie
to co zamierzacie zrobić !

MaxFileCache=2048
(tutaj można się pobawić w zależności od ilości RAMU od 1024 dla 8 Mb do
10240 dla 80 MB)

I co się stało. Win 95 nagle przestał wariować z bezmyślnym swapowaniem
i jeżeli nic nie siedzi w pamięci to wartość swapa = 0. Włączcie monitor
systemu i sami zobaczycie.
Ta zmiana wystarcza aby komputer podczas nagrywania przestał się wieszać
i wylatywanie bufora ustanie !
Należy pamiętać aby od MS Office nie działały jego dodatki takie jak
indekser, find fast itp.

2. Zmiana parametrów pamięci wirtualnej w panelu sterowania/system
Wyłączyć automatyczne i ustawić ręcznie:

MINIMUM=0
MAXIMUM = ilość RAMU X 2,5 do 3 (po prostu pomnożyć)

3. Można przełączyć system plików:
(Panel sterowania/system/wydajność/system plików)
Z ustawienia Komputer typu desktop na serwer sieciowy

UWAGA, UWAGA, UWAGA !!!!!!!!!
Jest tu ogromny błąd wprowadzony przez Microsoft !!! Przełączenie to
powoduje pogorszenie parametrów, lub nic nie zmienia !!!

Należy GO POPRAWIĆ !!!
W rejestrze systemowym:

Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\FSTemplates

są zamienione następujące wartości miejscami : NameCache z PathCache.
Wartości te należy zamienić miejscami.
W C:\Windows jest taki program: Regedit.exe. Odpalić go, znaleźć
rejestr jak wyżej i poprawić aby było tak:

*************************************
Dla system przenośny lub dokujący MA BYĆ !

NameCache 51 01 00 00
PathCache 10 00 00 00
************************************
Dla serwera sieciowego MA BYĆ !!!

NameCache a9 0a 00 00
PathCache 40 00 00 00
***********************************
a jest dokładnie odwrotnie.

Bardzo proszę wszystkich, którzy przetestują moje wnioski o kontakt w
celu wymiany doświadczeń.

Z poważaniem,

Darek Jankowski

PS. Mnie niesamowicie pomogło. Można zmieniać wszystko kolejno aby
lepiej widzieć skutki !!! Zawsze przeładuj komputer po każdej zmianie
!!!