Re: aktualizacja biosu-help!

Autor: Bartek Kaczynski (bart_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 13:54:23 MET

Piotr Kalmus wrote:

> Witam
> Ratunku!!! Jak sie dokonuje aktualizacji biosu!
> Mam plyte Abit SM5 (ta bez zworek, jest super!!) ,zciagnalem sobie
> najnowsza wersje biosu ze strony WWW Abita i co dalej?Domyslam sie ze jest
> potrzebny jakis program ale jaki i gdzie go moge znalezc(bios AWARD)?
> Po rozpakowaniu pliku powstaje nowy z rozszezeniem BIN?Czy to jest OK?
> Pomocy!!!!
> Heja!!
> ^ ^
> ( @ @)
> oO0-- >O<--0Oo-----------------------------
> [...]
He uwazaj na to rospakowywanie pliku. Plik do sflashowania powinien byc
formatu *.bin lub innej, lecz jak by sie blizej przyjrzec to Bios Awarda
jest jeszcze spakowany Lharcem - nie wolno go rozpakowac nim przed
flashowaniem. Wiec normalnie procedura jest taka:
- przegrywasz z Abita WWW Bios DO TWOJEJ PLYTY (chodzi o chipset) w
postaci zipa (najczesciej)
- przegrywasz Award flasher-a - tez powinien byc na stronie WWW Abita
lub flashera od producenta twojej plyty
- przestawiasz zworke na plycie, jesli to konieczne
- bootujesz do Dosa -bez zadnych Himem itp.
- wlaczasz flashera i podajesz nazwe pliku (generalnie)
- w przypadku gdy sie czegos obawiasz, wczesniej mozesz zapisac swojego
aktalnego Biosa do nowego pliku
- uploadujesz Bios z pliku z nowym Biosem
- dalej postepujesz zgodnie z instrukcjami programu flashujacego -
najczesciej bedzie to "...press any key to reboot the system"

Zycze udanego flashowania, w przypadku problemow i zapytan pisz na moj
adres
                        _bartek
Ps. Awdflash mozesz przegrac z innych siedzib firm prod. plyty...
Ps. Moim zdaniem najlepszy jest flasher od Mr.Biosa

--
--------oooOOOOOO K A C Z Y OOOOOOooo----------
mailto:bart_at_free.polbox.pl &  kaczy_at_hotmail.com