Re: NetBEUI & NT 4.0

Autor: Marcin Leyk (mleyk_at_jupiter.eti.pg.gda.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 12:29:04 MET

Hej.

On Mon, 24 Mar 1997, Zbigniew Wasik wrote:
> Jestem studentem mieszkajacy w akademiku.
> Mamy tu m.in. siec typu Peer to Peer ( Microsoftu ) i jest maly
> szkopul.

Tez jestem studentem i tez mieszkam w akademiku DS2 PG Gdansk.

> Jak mialem Win 3.11 to wszystko dobzre bylo i widzialem na tej
> sieci mnostwo ludzi. Gdy zainstalowalem sobie NT 4.0 to widze tylko
> garstke. Pytalem sie o to kilku moich znajomych majacych NT 4.0, ale
> oni tez nie wiedza. Takze kilku nocne sleczenie przed ksiazka nic nie
> nie wyjasnilo.

Rozmiary sieci w DS-2: 270 komputerow, z czego kolo 250 korzysta z
NetBiosowych sieci, m.in. Microsoftowej sieci Win...
W DS-2 zrezygnowalismy z wykorzystywania NETBEUI i przeszlismy wylacznie
na TCP/IP (takze dla obslugi sieci Microsoftu) - namietni wielbiciele
DOOMo podobnych gierek uruchamianych pod G95 maja jeszcze IPX/SPX. Efekt:
przestal sie zapychac WinPopup (w G95) i liczba komputerow na liscie w
Otoczeniu Sieciowym odpowiada (z grubsza) wlaczanym maszynom. NT 4.0
wczesniej reaguje na wylaczenie stacji niz G95, moze stad mniejsza
liczba na liscie kompow.
Zawsze mozesz zreszta jawnie podlaczyc sie do komputera przez nazwe NET
USE ..., niekoniecznie klikajac na niego myszka.

Co do Popupa ("Usluga poslaniec"?!!) to zrezygnowalem, wkurza koniecznosc
wciskania [OK] 10 razy na pol godziny.

Pozdrowienia.

        Marcin Leyk (martini) \/\/ Student of Computer Science Faculty
   e-mail: martini_at_ds2.pg.gda.pl \/ Technical University of Gdansk
                   http://www.ds2.pg.gda.pl/~martini