Re: Jak zmienic zakres I/O w Win95?

Autor: Maciej Figatowski (MFigatowski_at_impaq.com.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 10:43:35 MET

On Tue, 25 Mar 1997 08:29:04 GMT, misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl (Michal
Wisniewski) wrote:

>Czesc,
>
>Przy okazji dziekuje wszystkim, ktorzy odpowiedzieli na moj poprzedni
>posting dotyczacy drugiej karty dzwiekowej w komputerze (oprocz GUSa).
>
>A teraz do rzeczy: nabylem wczoraj karte oparta na ukladzie ESS 1868.
>Zeby ja przetestowac "za-rem'owalem" w autoexec-u wszystko dotyczace
>GUSa i zainstalowalem nowa karte.(...)

Blad! Postapiles tak, jakbys chcial miec tylko jedna karte dzwiekowa w
komputerze. Jesli chcesz aby cos dzialalo naraz to wszystkie elementy
systemu wymagaja sterownikow. Wywalanie czy wykomentowywanie
sterownikow DOSowych (zwlaszcza dla kart nie-PnP, a wyglada, ze Twoj
GUS nie jest PnP) nie oznacza zwolnienia adresow, przerwan i kanalow
DMA - slusznie ESS nie chcial pracowac pod adresem 220h, bo jest on
prawdopodobnie zajety przez GUSa.
Jedynym odstepstwem od tej metody jest usuniecie emulatorow SB na GUS
(SBOS i inne) o ile byly wpisane w autoexec.bat czy batchach do
poszczegolnych programow.

>Natomiast problem jest w Win95. Zrobilem tak: "za-rem'owalem"
>odpowiednie linie w autoexecu, wszedlem do menadzera urzaden i po
>prostu wywalilem sterownik GUSa pod Win95 klawiszem 'Usun'. (...)

I znow ten sam blad! Usuniecie sterownikow nie oznacza zwolnienia
zasobow, a ponadto przy wykrywaniu konfliktow Win95 nie jest w stanie
stwierdzic z czym tak naprawde konflikt wystapil - on nie zna przeciez
urzadzenia zajmujacego np. obszar adresowy! W efekcie urzadzenia nie
dzialaja, reczna konfiguracja jest wylaczona i ... pojawiaja sie siwe
wlosy masowo wyrywane z czupryny.

>Wydaje mi sie, ze usuniecie urzadzenia z menadzera urzadzen nie
>powoduje jego calkowitego usuniecia z Win95. Podczas prob z
>uruchomieniem GUSa w Win95 (kiedys) wyrzucilem raz GUSa z menadzera, a
>Win95 nadal gral...

Najprawdopodobniej do pierwszego restartu maszyny ...

>No i teraz widze dwa rozwiazania:
>1. Najprostsze - wyjac GUSa - w ostatecznosci.

I zadowolic sie tylko klonem SB Pro?!

>2. Zainstalowac jeszcze raz GUSa i wtedy:

Przed instalacja wyjmij Ess1868. Zainstaluj poprawnie GUS i dopiero
wtedy wloz go z powrotem. Modul PnP Win95 powinien go poprawnie!
automatycznie! skonfigurowac.

>Dzieki
>Michal

Do uslug