Re: Port r<=wnoleg|y

Autor: Krzysztof Matula (kmtaboo_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 23 Mar 1997 - 11:56:53 MET

> Robi c pracOmega dyplomowa natrafi|em wraz z kolegami na pewien problem,
> mianowicie korzystam z portu $37A do adresowania pewnych uk|ad<=w a jako
> dekodera adres<=w u+ywam uk|adu '154. Problem polega na tym ,+e na porcie
> 37A dane nie pojawiaj siOmega r<=wnocze|nie lecz bity zmieniane s kolejno od
> najm|odszego do najstarszego
> przez co dekoder reaguje na kilka stan<=w po|rednich. Niestety nie mogOmega
> wykorzysta wej|cia strobuj cego poniewa+ wykorzystuje wszystkie cztery
> bity z 37A (16 adres<=w), 378 jest przeznaczony na szynOmega danych, czy zna
> [...]

Pisalem kiedys procedurki obslugujace transfer pomiedzy dwoma pecetami
przez LPT i zauwazylem to samo. Bity nie zmieniaja sie rownoczesnie (jak z
reszta mozna bylo przypuszczac...). Jezeli wystepowanie stanow posrednich
jest niedopuszczalne, to jedynym wyjsciem jest strobowanie adresu.
Poza tym 'jednoszesnosc' zmiany bitow jest pojeciem wzglednym. W praktyce
nalezy przyjac ze bity NIGDY nie zmieniaja sie rownoczesnie (inny czas
zmiany z 0 na 1 i z 1 na 0, rozne pojemnosci i rezystancje przewodow
laczacych port z twoim ukladem, nieidentycznosc bitow wejsciowych
demultipleksera i inne tego typu sprawy.)

KM