Re: RDO

Autor: Tadeusz Bela (tadb_at_free.polbox.pl)
Data: Mon 24 Mar 1997 - 00:50:20 MET

At 00:31 97-03-24 +0100, Tomasz \"TFox\" Lisowski wrote:
>jak rozpoznac czy w PCecie sa kosci RAM EDO czy zwykle,
>sa testy sprawdzajace to, czy moze jakos inaczej to sprawdzic

 Wiekszosc BIOSow pokazuje w startowej ramce czy maja w ktoryms banku kosci
EDO. Niestety zdarzaja sie BIOSy, ktore tego nie robia. Poza tym z wlasnego
doswiadczenia wiem, ze zdarzaja sie "pomylki" i kosci EDO bywaja
potraktowane jako zwykle.
 Rodzaj kosci mozna (nie zawsze - juz mialem takie, ze 100% EDO, a tester
pokazal, ze nie) odczytac ze scalakow. Jesli ktos nie zna symboli producenta
to podaje metode uproszczona: zwracamy uwage na ostatnia cyfre symbolu (4MB
na dwu kosciach, 8MB na czterech kosciach itp.) lub dwie ostatnie cyfry (4MB
na 8-miu kosciach itp.) przed koncowa litera - jesli to zera: zwykla,
inaczej: EDO. Np.:
   8MB 4-ry kosci: ....160E - zwykla
                    ....163E - EDO
 Jednak jedyna pewna metoda to wlozenie plytki w tester do SIMMow i
odczytanie wyniku. Niestety te uzadzenia tanie nie sa.
                                        Tadeusz