Re: Intel - Pentium II, 400MHz P6

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 20:21:17 MET

>No dobrze, ale czy ten procesor bedzie nadal chodzil z zewnetrzna
>czestotliwoscia 66MHz ? Jesli tak to ten przyrost mocy obliczeniowej moze
>nie byc wcale taki imponujacy jak sie wydaje. Z tego co czytalem to nowe
>czestotliwosci na plytach maja sie pojawic dopiero przy okazji procesora

dla ulatwienia dodam, ze chociazby T2P4 supportuje 83MHz external i nawet
czasem dziala ;). drugie dla ulatwienia: DEC Aplha tez jest 66MHz
external. UltraSparc jest max. 80MHz external, najszybszy PA-RISC 70MHz.
Po prostu nie da sie w prosty sposob sklecic dzialajacej i w miare taniej
motherboard ktora dzialalaby z takimi predkosciami.

Btw. Prosiak gada z L2 cachem z full speed, Pentium II bedzie gadal z
predkoscia rowna 50% predkosci zegara (115 i 133MHz).

A co szybciej? A nie wiem... ;)

>Deschutes (prawdopodobnie 100 MHz). Poza tym czy moglbys podac jakie plyty
>supportuja czestotliwosc 433 i procesor Klamath. Chyba nie ma ich jeszcze w
>sprzedazy ?

Chyba jeszcze nie, aczkolwiek widzialem pare reklamowek, mam nawet wyniki
testow i informacje o Pentium II ale poza nazwa i paroma ogolnikami sa
confidential ;) Poczekajcie jeszcze miesiac...

karpio

PS. Logo Pentium II jest naprawde fajne ;)