RE: virge 3325

Autor: Krzysztof Matula (kmtaboo_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 11:07:29 MET

> From: Artur Miron[SMTP:amiron_at_crosscomm.com]

Tez kiedys mialem podobne problemy. 800x600x64k w Windozach dzialalo na
moim starym monitorze, a w dosie nie... (800x600x256 w dosie dzialalo).
Ma to zwiazek z timing-ami ustawianymi przez VGA-BIOS przy wlaczaniu
trybu. (Tylko czemu inne timingi w 256 a inne w hi-color ??????)
Probowalem gdzies znalezc informacje co dokladnie robi s3refresh, ale
gdzie tam... na www.s3.com jest tylko kilka roznych wersji refresha, a
wszystkie umozliwiaja ustawienie dokladnie tego samego...

> Co mi si nie zgadza. Albo masz stary monitor i wtedy 1024x768 wyci ga
> zapewne TYLKO z przeplotem, albo nowy i wtedy mo e to wyci gn bez przeplotu.
> Zajrzyj do instrukcji obs ugo monitora i zobacz, z jak maksymaln cz stotliwo ci
> potrafi pracowa przy takiej rozdzielczo ci.

> p.s.
> Ilo kolorow zale y tylko od karty, a nie od monitora.

Konkretnie nie od karty, ale od VGA-BIOS-u w ktorym sa tabele wartosci
rejestrow dla poszczegolnych trybow. Pytanie tylko, skad VGA-BIOS wie
jaka wartosc refresh-a ustawil uzytkownik???? Po odpaleniu s3refresh zaden
driver nie zostaje w pamieci. Gdzie wiec przechowywane sa informacje na
temat czestotliwosci w kazdym z trybow???

KM