Re: WAV -> CD ?

Autor: Ryszard Bartosik (lagisza_at_silesia.ternet.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 21:37:13 MET

In Article<NEWTNews.858958439.11420.lagisza_at_lagisza.silesia.ternet.pl>,
<lagisza_at_silesia.ternet.pl> write:
> From: Ryszard Bartosik <lagisza_at_silesia.ternet.pl>
> Newsgroups: pl.comp.pecet
> Subject: WAV -> CD ?
> Date: Fri, 21 Mar 97 07:31:51 PDT

> Jest wiele programow do konversji muzycznego CD na format .wav, ale czy zna
> ktos program: jak z .wav lub podobnego nagrac swoj wlasny muzyczny CD ?
>
> Ryszard.

..Kontynuacja mojego własnego zapytania...

Dziekuje za dwie wczesniejsze wypowiedzi.

Może jestem niedouczony ale CD-R mozna nagrywac w 3 znanych mi formatach:
1. Format muzycznego CD. Jest on niewidzialny i nieobslugiwalny przez DOSa.
   Dla PCta pod DOSem lub pod Windowsami jest to kaszanka, do ktorej wyrzuca
   tylko bledy (odczytu, formatu itp).
2. Format plikowy ISO (650 MB), ktory wszyscy znamy.
3. Format filmow cyfrowych.

Programy potrafia z tej kaszanki (1.) uczynic format plikowy (2.) np. jako
wav ale nie potrafia z plikow zrobic formatu muzycznego. To sa dwie rozne
rzeczy. Nie da sie odczytac plikow (2.) w naszym domowym odtwarzaczu
muzycznych CD. Czyli nie da sie odtworzyc .wav w domowym odtwarzaczu. Czyli
trzeba je poddac konwersji na format widzialny przez domowy odtwarzacz. I kto
zna taki program ?

Ryszard.