COM multiplicator czyli jak wykorzystac stary komputer

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 02:29:09 MET

widze ze maile na temat RS'a sa czeste i wywoluja zwykle dosc
spory odzew, w zwiazku z tym prgne poinformowac ze dysponuje
czyms co mogloby zaciekawic pare osob. Otoz majac dosc spore
potrzeby na COM'y, (mozliwe co prawda do zaspokojenia za pomoca
jakiejs drogiej karty multiport) napisalem sobie taka przykrywke
na FossilDriver i uzylem starego 386 (w zasadzie moze byc nawet
bez klawiatury/HD/monitora) do ktorego wstawilem 3 zwykle karty
multi i/o (tzn. dwie zwykle, trzecia odrobine poprawiona z uzyciem
lutownicy). Dziala to w taki sposob ze programy ktore korzystaja
z fossil drivera widza 5 portow z tej 386 jako wlasne, zas na
komputerze "glownym" zajety mam tylko jeden port (i jedno przerwanie
bo o to glownie chodzi, IRQs mi brakuje juz od dawna).
Transmisja miedzy "serverem" a "multiplikatorem" idzie na 115200
wiec mimo koniecznosci wspoldzielnia jej przez piec polaczen - do
masy zastosowan wystarcza az nadto (basta e avanza)
Mam zamiar to rozszerzyc o polaczenie rownolegle (wtedy te piec
seriali mogloby prawcowac z pelna szybkoscia) oraz skrobnac
rowniez driver dla OS/2 (moze i nad linuxem sie zastanowie).
Oprogramowanie jest napisane "na kolanie", na dorazne potrzeby,
i takie jakie jest nie nadaje sie zupelnie do rozpowszechniania
(jest zbyt specyficzne, dostosowane do niektorych nietypowych cech
hardware'u z jakim go uzywam) ale gdyby bylo zainteresowanie
to moglbym go troche podszlifowac i udostepnic.
Terminale, wspoldzielenie modemu, i takie tam rozne rzeczy,
a przecie u kazdego sie znajdzie jakas plyta 386 czy chocby
nawet 286, nieprawdaz?
;-)

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi