Re: Seikosha 2415

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Wed 19 Mar 1997 - 20:40:26 MET

At 13:47 97-03-19 +0100, you wrote:
>Rzeecz dotyczy drukarki iglowej jak w subjecie
>a (wlasciwie nazywa sie to optimus 2415 ale to jeden pies) .

  Przepraszam ze sie wtracam w tej sprawie (niektorzy juz mi
  netykiete przysylaja ze niby pisze nie na temat)

>Wyzej wyminiona pracowala sobie przeiz dobre 4 lata bez
>wiekszych problemow. Ostatnio zaczela ni stad ni z owad pod DOSem
>zageszczac druk. Robi to pod roznymi programami (glownie FK),
>dosyc nieregularnie - tzn drukuje np 10 stron normalnie a potem
>jedna zageszcza.

  Przyczyna moze byc rozmaita:
 - zaklocenia z sieci energetycznej
 - za dlugi kabel drukarki i zaklocenia sygnalow danych
 - uszkodzenia elektroniki samej drukarki
       (tu sie nie da nic zdalnie zrobic)

  A wiec moznaby puscic zasilanie przez listwe lub UPSa
  Zmienic kabel drukarki.
  Tu warto zrocic uwage ze bajt Esc rozni sie tylko
  jednym bitem od bajtu kazacego przelaczyc drukarke
  w druk zageszczony. (tzn. w jednym z trybow pracy tej drukarki)
  Wiec jesli kabel zle kontaktuje na tym bicie to efekty moga byc j.w.
  Moznaby tez te drukarke sprawdzic na innej karcie MultiIO
   (moze jej sie juz wzmacniacze zeszmelcowaly i maja za mala
    wydajnosc pradowa albo ciut za male napiecie)

BTW musialem kiedys dolutowac tranzystorek do jednej z linii
     kabla Centronics laczacej ATARI ST520 i drukarke Star LC-10.
     Ten sam komputer z normalnym kabelkiem drukowal normalnie
     na drukarce STAR NL10 ale juz szwankowal na Star LC-10 -
     po prostu ta druga drukarka miala inne wzmacniacze na wejsciu.
     A ATARI ST520 na jednym z drutow dawalo o 0.5 wolta za niskie
     napiecie.

> Poza tym zacina sie przycisk FEED, tj nie zacina
>sie tylko ona nie chce oddac kartki, , dopiero po resecie.

  rozbierz panel kontrolny, wsadz go pod kran, wyplucz goraca woda
  i pozostaw do wyschniecia na 1 dzien (nie susz suszarka do wlosow)

> Wiem ze jest to stara nalezloby kupic cos nowego itd.,
> ale sie do niej przywiazalem:)

   Wiesz co robic to zrob to :)

--
Romek