Re: Jak skonfigurowac Pegasus Mail?

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Tue 18 Mar 1997 - 08:26:18 MET

> Ja probowalem i poszlo. Ale tylko jak mialem zainstalowanego
> PMaila dla jednego uzytkownika. Jak zainstalowalem drugi raz
> w trybie multiuser, to nie udalo mi sie, choc walczylem baaaardzo
> dlugo.

   Ale, jak widać nieskutecznie. A rozwiązanie Twojego problemu jest
bardzo proste - należy pliki podrane z PSO umieścić w GŁÓWNYM
katalogu Pegasusa oraz zmienić stosowne linie w plikach pmail.ini w
KATALOGACH UŻYTKOWNIKÓW z:

   Default MIME character set = ISO-8859-1

   na:

   Default MIME character set = ISO-8859-2

   Tylko ci użytkownicy, dla których dokonana zostanie ta zmiana będą
mogli pracować z konwersją na ISO-Latin-2. No i oczywiście w <Tools/
Options/Advanced settings/Allow 8-bit MIME...> pozostaw wolne pole
bez zaznaczonego ptaszka, podczas gdy w <Tools/Options/Message editor
settings> włącz opcję "Use MIME features".

   Po wyjściu z programu i ponownym jego uruchomieniu wszystko
powinno być w porządku.

No i najważniejsze: nie zapomnij przypisać edytorowi i czytnikowi
listów odpowiednich fontów CE (bo w takim rozwiązaniu konwersja na/z
ISO następuje w tle).

   Raczej nie używaj jednak polskich liter w liniach adresowych i
tematu, bo Twoi adresaci mogą się zdziwić. Tak samo nie dawaj
polskich liter w sygnaturze, bowiem ta doklejana jest do listu po
dokonaniu jego konwersji. Jeśli w liście nie będzie polskich liter,
to będzie on traktowany jako normalny 7-bitowy "us-ascii", a wtedy u
adresata w sygnaturze wystąpia krzaczki (niezależnie od tego, czy
jego mailer jest (lub nie) skonfigurowany do obsługi ISO..

   I jeszcze jedno - w sygnaturze umieściłbym linię informującą o
sposobie kodowania polskich znaków: wyjaśni to wiele i zwolni Ciebie
od wysłuchiwania niepotrzebnych pytań.

   Na koniec dwie linie z polskimi diakrytykami, które po
odpowiednim "osiodłaniu" Pegaza powinieneś zobaczyć tak, jak je
Polacy stworzyli:

   ąćęłńóśźż
   ĄĆĘŁŃÓŚŹŻ

   Powodzenia