YAMAHA CDR-100 POMOCY !

Autor: Darek Jankowski (newyork_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 15 Mar 1997 - 18:01:43 MET

Mam problem z nagrywaniem płyt CD.-R.

Co mam:

Pentium 200 z 32 Mb RAM
Płyta zintegrowana z kontrolerem SCSI on board AIC-7850
Dysk Seagate HAWK 2,15 Gb Multimedia ready BEZ KALIBRACJI TERMICZNEJ
Nagrywarka YAMAHA CDR-100 (4X)
CD.-ROM SCSI NEC 8X
Karta muzyczna OPTI 929
Modem 28,8
UPS 500W
Easy CD.-PRO v.1.2.416
Windows 95 + service pack 1

Co idzie bez kłopotu:

Nagrywanie PŁYTA - PŁYTA na dowolnej prędkości, nigdy nie zwaliłem płyty
!!!

*************
Kłopoty:
*************
Nagrywanie z dysku prowadzi bardzo często (50%) do całkowitego
zawieszenia się komputera i to bez względu na prędkość zapisu i czy
nagrywam z przygotowanego pliku ISO czy „on the fly"

Niedopełnienie bufora jest także problemem ale nieco mniejszym (30%) 1/3
płyt

Przed nagrywaniem zawsze defragmentuję dysk !!!

Co ciekawe Windows 95 zachowuje się jakby stale chciał robić swapa, nie
jest to typowy odgłos czytania.
Robiłem testy zaraz po formatowaniu i zainstalowaniu czystego systemu...
i to samo.
Normalnie komputer nie robi problemów.

Uniemożliwia mi to właściwie nagrywanie z dysku bo co 2 płyta idzie do
kosza, a jedynie kopiowanie płyt w całości (płyta - płyta) nigdy nie
zepsuło mi krążka

Jeżeli ktoś ma podobną nagrywarkę lub podobny sprzęt to proszę o
kontakt. Mam ten złom od kilku miesięcy i tyle !!!

Darek Jankowski