Re: Low-level format

Autor: Wojciech Milc (wmilc_at_poczta.com)
Data: Sat 15 Mar 1997 - 10:30:13 MET

W dniu Mon, 10 Mar 97 16:17:10 +0100, Mariusz Mroczkowski
<Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org> napisal / napisala:

>05 Mar 97 00:17, Robert Slaski -> do All:
[ciach]

>Na niektorych starszych dyskach IDE byly nalepione OSTRZEZENIA przed
>formatowaniem. I tych nie nalezalo formatowac. Innym to naogol nie szkodzilo
>zbytnio.
[ciach]
Tu racja i tu racja :-). Ostatnio, wlasnie jako ostatnia deska ratunku
(albo ostatni gwozdz do trumny) zapodalem umierajacemu (coraz wiecej
bad sectorow) dyskowi EIDE Seagate 1,2GB formatowanie niskopoziomowe.
Wykonalem to z poziomu zaawansowanego sterownika IDE z cachem, modelu
Tekram 680C (procesor 286 +4MB RAM na pokladzie, min. transfer z
przecietnego dysku IDE, np. IBM 250MB, Nec350MB 5MB/sec), nie ze
zwyklego BIOS-u. No i mimo ze ten sterownik potrafi sciagnac z dysku
wiele parametrow (wiecej niz przecietny BIOS, przynajmniej wiecej
podaje) i wykonywac np. mirror sektor -> sektor dwoch dyskow EIDE,
to tu sie dal zrobic w konia... wedlug niego formatowal, formatowal,
az skonczyl, a dysk ani drgnal, i po tym "formatowaniu" nic sie na nim
nie zmienilo, nawet nie ruszylo danych, chociaz potem i tak padl do
konca.
Tak ze: sa odporne, no i im to nie szkodzi :-)
Nie wiem tylko, jak rozpoznac taka odpornosc dysku, a robienia tego
poprzez probe nie polecam :-((.

Emil