Re: Pad Caviara 1.6Gb

Autor: Miroslaw Kuzniewski (mkuzniew_at_petro1.petrochemia.pl)
Data: Wed 12 Mar 1997 - 08:53:02 MET

Ryszard Pieprzycki wrote:

> Znajomemu padl Caviar WDC31600 (roczny) i - nie musze dodawac - z b.
> waznymi danymi.
> Zjawisko: W trakcie normalnej pracy w W95 przy probie otwarcia jakiejs
> aplikacji dysk zaczal wydawac podejzane odglosy.
> Przed uszkodzeniem: Dysk zamontowany na stale w nie przestawianym
> komputerze bez jakichkolwiek urazow mechanicznych.
> Aktualne objawy: Po wlaczeniu zasilania silnik startuje, stabilizuje
> obroty, glowice wykonuja trzy serie po ok. 20 skokow w 5s odstepach, dysk
> zatrzymuje sie.
> [...]

Swego czasu miałem dwa przypadki dotyczące właśnie Caviara 1,6 GB.
Pierwszy z nich zaczął mieć nadspodziewanie dużo bad sektorków
(18 MB), więc zamówiłem drugi, przegrałem wszystko (trwało to do
4-tej nad ranem), a o 9-tej wstałem, odpalam komputer, a tu wszystko
zdechło, zero dostępu. Od tamtego czasu przesiadłem się na Seagate'a.
Chociaż teraz w pracy mam w komputerze dwa Caviary, z tym, że każdy
3,1 GB i te spisują się jak narazie b.dobrze.
Rozmawiając z zaprzyjaźnioną firmą komputerową dowiedziałem się, że
kilka partii Caviarów było dupnych i mieli mnóstwo reklamacji.

--
Regards
     Miroslaw Kuzniewski - Plock, Poland